Recensie: Timeless - Seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Timeless - Seizoen 1

Aan het begin van Timeless wordt er een tijdreismachine gestolen door een mysterieuze crimineel, genaamd Garcia Flynn. Hij wil de geschiedenis veranderen en het Amerika dat wij kennen vernietigen. Lucy (docent geschiedenis), Wyatt (soldaat) en Rufus (wetenschapper) doen er alles aan om dit tegen te houden. Zodra ze weten waar Garcia naartoe reist gaan ze er ook naartoe en proberen hem tegen te houden. Dit loopt niet altijd even goed af.

Wat heel speciaal is aan Timeless is natuurlijk het tijdreizen en dit is ontzettend knap en realistisch gedaan. In elke aflevering word je meegenomen naar een andere periode in de geschiedenis. Je komt bijvoorbeeld Abraham Lincoln tegen, maar ook de bedenker/schrijver van James Bond. Maar ook minder bekende gebeurtenissen uit de geschiedenis worden in Timeless belicht. Het is dus ontzettend divers. Daarnaast word je ook echt een andere tijd ingetrokken. Zowel de kostuums, als de decors passen goed bij de tijd waar ze naartoe reizen.

In Timeless kan het veranderen van de geschiedenis verschillende gevolgen hebben voor de toekomst en daar wordt vooral op gefocust. De veranderingen in de toekomst kunnen klein zijn, zoals een extra James Bond verhaal met de personages uit de serie. Maar de verandering kan ook heel groot zijn, zoals een familielid die niet meer bestaat. Dit maakt Timeless uniek en onderscheidt de serie van andere series over tijdreizen.

De hoofdpersonages in Timeless hebben verschillende vijanden, zoals Flynn en Rittenhouse. Dit houdt de spanning in de serie er ontzettend goed in. Als kijker weet je niet precies waarom deze partijen het verleden willen veranderen. Hierdoor blijf je de serie kijken, aflevering na aflevering vliegt voorbij en voor je het weet ben je alweer aan het einde van seizoen 1 aanbeland.

Timeless is echt een serie waarbij je goed moet opletten. Het zit allemaal best wel ingewikkeld in elkaar en je moet echt alle puzzelstukjes verzamelen. Alleen op die manier valt alles op zijn plek en begrijp je goed waar Timeless naartoe gaat. Daarnaast verschijnen er veel verschillende personages op het toneel. Dit komt doordat je elke keer naar een andere tijd reist en de personages maar voor één aflevering te zien zijn.

Kortom, Timeless is een serie die je echt gezien moet hebben. Het heeft alles wat een goede serie nodig heeft. Het is uniek, spannend en heeft een sterk plot. Ik ben benieuwd naar seizoen 2 van Timeless en naar alle avonturen die Lucy, Wyatt en Rufus in de geschiedenis gaan beleven!

Recensie: Timeless - Seizoen 1

Timeless - Seizoen 1

1  2  3  4  5