Recensie: Winchester Mystery House RECENSIE

Recensie: Winchester Mystery House

Sarah Winchester, de weduwe van een Amerikaans wapenmagnaat, is er van overtuigd dat ze geteisterd wordt door de geesten van mensen die door de wapens van haar echtgenoot zijn omgekomen. Nadat haar man en kind plotseling overlijden werpt ze zich op de constante verbouwing van het gigantische Winchester Mystery House, tot een enorme gevangenis voor de honderden geesten. De aandeelhouders zijn het er niet mee eens dat zij het grootste gedeelte van het bedrijf bezit, omdat ze een beetje gek overkomt. Daarom wordt Dr. Eric Price ingehuurd. Hij moet zich buigen over haar psychische gezondheid.

Winchester Mystery House wordt gepresenteerd als een horrorfilm, maar daarvoor was de film toch eigenlijk niet spannend genoeg. Natuurlijk zat er hier en daar een schrikmomentje in de film verwerkt, maar die waren nogal voorspelbaar. Hierdoor zit je toch niet helemaal op het puntje van je stoel tijdens het kijken en dat is natuurlijk wel jammer bij een horrorfilm. Hier had echt veel meer uit gehaald kunnen worden!

De twee belangrijkste personages uit Winchester Mystery House zijn Sarah Winchester en Dr. Eric Price, gespeeld door Helen Mirren en Jason Clarke. Zij hebben hun rollen goed en met overtuiging neergezet. Dr. Eric Price is in het begin nog lekker sceptisch, maar later speelt toch de verwarring op als er rare, onverklaarbare dingen gebeuren. Hij veroordeelt Sarah Winchester niet direct, terwijl zij in de ogen van een 'normaal' iemand toch behoorlijk gek lijkt. Helen Mirren haar personage dus ook goed neer te zetten.

Wat Winchester Mystery House vooral interessant maakt om naar te kijken is het feit dat de film op ware gebeurtenissen berust. Alles in de film, van het huis tot de personages, zijn dus op de realiteit gebaseerd. Hiermee onderscheidt Winchester Mystery House zich toch van andere horrorfilms over geesten. Als je zou willen kan je het Winchester Mystery House zelfs in Californië bezoeken, dit maakt de film speciaal!

Naar het einde van de film toe komt er iets meer actie en spanning in het plot. De geesten zijn goed weergegeven en zien er toch realistisch uit. Toch is het einde net iets te veel van het goede en erg over de top. Less is more!

Kortom, Winchester Mystery House is een voor de doorgewinterde horrorliefhebber niet het topje van de ijsberg, maar kijkt toch lekker weg en wekt hier en daar schrik op. Dit komt vooral door de goede acteerkunsten van Helen Mirren en Jason Clarke!

Recensie: Winchester Mystery House

Winchester Mystery House

1  2  3  4  5

Sarah Winchester, de weduwe van een Amerikaans wapenmagnaat, is er van overtuigd dat ze geteisterd wordt door de geesten van mensen die door de wapens van haar echtgenoot zijn omgekomen. Nadat haar man en kind plotseling overlijden werpt ze zich op de constante verbouwing van het gigantische Winchester Mystery House, tot een enorme gevangenis voor de honderden geesten. Iedereen verklaart haar voor gek, totdat de meest krachtige geest van allemaal uit is op wraak en rust niet voordat de Winchester familie is uitgeroeid… Niemand is meer veilig in het meest bezeten huis ter wereld!

Bekijk hieronder de trailer: