Recensie: De kleine Robbe RECENSIE

Recensie: De Kleine Robbe

Kleine Robbe komt uit een echte Piccolo familie en van hem wordt dan ook verwacht dat hij dat later ook zal worden, maar wilt hij dat wel? Hij staat op het punt om naar de school voor Piccolo’s gestuurd te worden, maar dat betekent dat hij weg moet van zijn school en het leuke meisje Suzie. Hij besluit om in zijn laatste dagen aan Suzie zijn liefde te bewijzen door haar mee te nemen op avontuur en toevallig vindt hij hiermee ook nog zijn nieuwe droom.

De film De Kleine Robbe is een komische kinderfilm gebaseerd op de gelijknamige stripserie. Hij is oorspronkelijk Frans, maar voor de Nederlands kijkers Vlaams nagesynchroniseerd en Nederlands ondertiteld. Robbe is een lief en verlegen jongetje die al zijn hele leven doet wat zijn ouders zeggen. Zo staat het ook voor hem vast dat hij piccolo wordt, maar voor Suzie kruipt hij uit zijn schulp en gaat hij het avontuur aan. Het is heel leuk om te zien hoe ver hij gaat voor zijn vrienden en vriendinnetje en hoe dit ervoor zorgt dat hij steeds meer lef krijgt.

Regisseur Nicolas Barry heeft ervoor gezorgd dat het oorspronkelijke stripachtige ook in de film terugkomt. De personages, gebeurtenissen en omgeving zijn overdreven en nep, wat voor veel grappige situaties zorgt. De sfeer van de film doet je hierdoor nogal denken aan Dik Trom waar dit over-the-top ook wordt gebruikt. De hoge dosis humor en grapjes zorgen ervoor dat kinderen, maar ook volwassenen echt van de film kunnen genieten en er vaak genoeg hard om zullen lachen. Maar naast dat De Kleine Robbe komisch is, zijn een aantal scenes ook erg aandoenlijk. De strijd die Robbe tegen zijn ouders vecht zal sommige kinderen misschien zelfs de moed geven om tegen hun ouders te zeggen dat ze iets niet willen, in plaats van altijd te doen wat zij zeggen dat moet.

De Kleine Robbe is een voornamelijk grappige film over een jongen die op avontuur gaat en zijn ouders wilt laten zien dat hij geen Piccolo wilt zijn. De film leert kinderen hoe belangrijk het is om het te zeggen als je iets niet wilt. De acteurs passen goed bij de film en weten hun rol goed in te vervullen. Zeker een aanrader om met hele gezin te kijken, want hij is voor iedereen leuk!

Recensie: De Kleine Robbe

de Kleine Robbe

1  2  3  4  5

Kleine Robbes toekomst staat, net zoals die van zijn hele familie, al heel lang vast. Bij het begin van volgend schooljaar start hij op de School voor Piccolo's. Robbe wil samen met zijn beste vrienden nog even heel hard genieten van de laatste dagen op zijn oude school en besluit zijn liefde te verklaren aan Suzan. En hoe. Kleine Robbe neemt haar mee op een ongelooflijk avontuur. En zo ontdekt hij zijn ware passie, hij wil avonturier worden. Maar tegen de wil van zijn familie ingaan blijkt moeilijker dan gedacht.