Recensie: Complete unknown RECENSIE

Recensie: Complete unknown

Tom leeft gelukkig met zijn vrouw in Brooklyn. Voor zijn verjaardag organiseert hij een diner voor zijn beste vrienden. En dan duikt Alice  op, als date van Toms collega. Ze charmeert alle gasten met haar fascinerende verhalen, maar de gastheer lijkt ergens mee te zitten. Wie is die mysterieuze Alice? Tom weet zeker dat hij haar kent, ook al heeft ze een andere naam en geeft ze geen enkel teken van herkenning wanneer ze naar hem kijkt. Naarmate de avond vordert onthult ze een schokkend geheim, waarna ze plotseling vertrekt. Tom volgt haar in een nachtelijke zwerftocht, waarbij de een op zoek is naar verandering in zijn leven terwijl de ander zich juist afvraagt hoe ze haar oude leven weer op kan pakken.

Het begin van Complete unknown is over het algemeen nog veelbelovend, maar al snel wordt de film een lange langdradige brij. De film kabbelt na 25 minuten eigenlijk alleen maar voort, zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd of dat de kijker ook maar een idee heeft waar de film heengaat of wat de makers met deze film willen zeggen. Je vraagt je alleen maar af waarom je deze film aan het kijken bent. Wat is het doel van het verhaal?

Daarnaast is Complete unknown erg ongeloofwaardig en heel erg oppervlakkig geschreven. Ik kan niet te veel uitweiden waarom de film ongeloofwaardig is, omdat ik daarmee een groot deel van de plot verraad. Dan haal ik de enige spanning die er is weg uit de film. En, zoals ik zei, is de film heel erg oppervlakkig. Elk personage, zowel de hoofdpersonages als de nevenpersonages komen niet goed uit de verf. Je hebt eigenlijk geen idee met wie je precies te maken hebt. De achtergronden van de karakters worden totaal niet uitgediept en met moeite onthoud je nog net de namen van de karakters. Je begint voor je gevoel in het midden van het verhaal en in het midden van de levens van de personages. Hierdoor voelt elk personage afstandelijk omdat ze niet goed geïntroduceerd zijn en de karakters niet goed opgebouwd zijn.

Wat wel een pluspunt aan de film is zijn de acteurs. Onder andere speelt Rachel Weisz een van de hoofdrollen en elke acteur weet zijn of haar karakter sterk en overtuigend neer te zetten met de weinige middelen die ze hebben.

Over het algemeen is Complete unknown een vrij saaie film die nergens echt heen lijkt te gaan. De film kabbelt voort en het is onduidelijk wat de makers met dit verhaal hebben willen vertellen. Misschien dat de echte arthouse filmliefhebber deze film wel goed vindt, maar de ‘gewone’ kijkers kunnen deze film beter overslaan. Complete unknown krijgt van mij 2 hartjes.

Recensie: Complete unknown

Complete Unknown

1  2  3  4  5

Tom (Michael Shannon) leeft gelukkig met zijn vrouw in Brooklyn. Voor zijn verjaardag organiseert hij een intiem diner voor zijn beste vrienden. En dan duikt Alice (Rachel Weisz) op, als date van Toms collega. Ze charmeert alle gasten met haar fascinerende verhalen, maar de gastheer lijkt ergens mee te zitten. Wie is die mysterieuze Alice? Tom weet zeker dat hij haar kent, ook al heeft ze een andere naam en geeft ze geen enkel teken van herkenning wanneer ze naar hem kijkt. Naarmate de avond vordert onthult ze een schokkend geheim, waarna ze plotseling vertrekt. Tom volgt haar in een nachtelijke zwerftocht, waarbij de een op zoek is naar verandering in zijn leven terwijl de ander zich juist afvraagt hoe ze haar oude leven weer op kan pakken. Academy Award winnaar Rachel Weisz, Michael Shannon en Academy Award winnaar Kathy Bates dragen dit intrigerende drama van regisseur Joshua Marston.