Recensie: Gemini RECENSIE

Recensie: Gemini

Jill is de assistent van Hollywoodster Heather. Heather besluit dat ze even helemaal geen zin meer heeft in alle aandacht en ook niet meer in het acteren. Jill krijgt de ondankbare taak op zich om met de producenten te praten en te vertellen dat Heather een tijdje geen films meer zal gaan opnemen. Maar dan vindt er een gruwelijke misdaad plaats waar Jill bij betrokken raakt. Ze probeert de misdaad op te lossen en zo de politie een stap voor te blijven die Jill ervan verdenken betrokken te zijn bij de misdaad.

Als kijker begin je midden in het verhaal van Gemini. We komen er al snel achter dat Heather een filmster is en Jill haar assistent. Maar ondanks dat je als kijker als het ware middenin het verhaal valt, voelt dit helemaal niet zo. Je begrijpt meteen wat er aan de hand is en wie de karakters zijn. Dit is een knap staaltje regie en schrijfwerk.

Het verhaal lijkt eerst een beetje de arthouse kant op te gaan over een actrice die even een pauze van haar carrière wilt nemen. Maar langzaamaan gaat dit over in een whodunnit film. Dit brengt de nodige spanning in het verhaal en zorgt ervoor dat je als kijker geboeid blijft. Wel moet gezegd worden dat sommige scènes wat aan de lange kant zijn. Ietwat te lang als je het mij vraagt. Hierdoor voelt de film af en toe uitgerekt en langdradig aan. Dit haalt de vlotheid en de spanning uit de film. Want hoewel het verhaal de mogelijkheid heeft om spannend te zijn, zit je nergens écht op het puntje van je stoel. Daarnaast is de muziek in veel scènes te overheersend. De muziek lijkt niet helemaal bij de sfeer van de film te passen en is daarnaast dusdanig luid dat het de film overstemt. Dit is zonde, want hierdoor word je als kijker afgeleid en raak je even uit het verhaal.

Wat een pluspunt is, is dat je als kijker wel continu aan het meedenken bent over wie de moord gepleegd kan hebben. Je gedachtes gaan tijdens de film alle kanten op, maar je weet pas tegelijkertijd met de hoofdpersoon wat er echt gebeurd is. Als kijker heb je voor die tijd eigenlijk geen idee. Dit is knap gedaan door de schrijvers. Een ander groot pluspunt is de manier van filmen van Gemini. Er zijn veel scènes die op een mooie en bijzondere manier in beeld zijn gebracht. Het zijn geen standaard shots die je al in zoveel films ziet. Hierin weet Gemini zich te onderscheiden.

Gemini is een prima film om een avondje tussendoor te kijken. Met name het filmwerk is echt om van te genieten. Van mij had de film wel iets spannender mogen worden, maar desalniettemin krijgt Gemini van mij 3 hartjes.

Recensie: Gemini

Gemini

1  2  3  4  5

Een gruwelijke misdaad test de complexe relatie tussen een persoonlijke assistente en haar baas, een Hollywoodster. Terwijl de assistente door Los Angeles reist om het mysterie te ontrafelen, moet ze een vastberaden politieagent één stap voor blijven en wordt ze geconfronteerd met haar eigen opvatting van vriendschap, waarheid en beroemdheid.