Recensie: Loving Pablo Escobar RECENSIE

Recensie: Loving Pablo Escobar

Loving Pablo Escobar is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Hiermee heeft Fernando Léon de Aranoa gezorgd voor een heel realistisch verhaal. Het verhaal begint in Colombia. Je ziet hier Pablo Escobar in zijn dagelijks leven. Je krijgt een kijkje in zijn prachtige villa en zijn rol als vader en echtgenoot. In Loving Pablo Escobar vertelt Virginia het verhaal wat zij heeft meegemaakt. Virginia is journaliste en krijgt te maken met Pablo. Ze ziet dat Pablo enorm veel geld heeft, maar het is onduidelijk hoe hij hieraan komt. Dit moet zij uitvinden. Maar al snel maakt het haar niet meer uit hóé hij eraan komt, maar wat hij ermee doet. Hij bouwt namelijk huizen voor de armen. En daarnaast ontvangt Virginia vaak dure cadeau’s van Pablo. Ondertussen loopt alles steeds minder goed dan eerst. Virginia verliest haar baan ontvangt regelmatig bedreigingen. Ook op het hoofd van Pablo staat een flinke som geld. Als er voor Virginia geen uitweg meer is, besluit ze om zich te melden bij de DEA (Drug Enforcement Administration). Een van de agenten kan de bescherming van Virginia garanderen, zolang zij hen naar Pablo Escobar brengt. Uiteindelijk belandt Pablo Escobar in de gevangenis, maar zelfs vanuit daar weet hij alles te controleren en krijgt hij precies wat hij wil.

Omdat Loving Pablo Escobar wordt vertelt vanuit Virginia, word je als kijker snel meegetrokken in het verhaal. Het lijkt alsof Virginia dit verhaal aan je vertelt waardoor het direct boeit. Daarnaast is het interessant om een andere kijk te krijgen op het leven van een bekende naam. Iedereen zal wel eens van Pablo Escobar hebben gehoord, maar nu zie je wat er naast die grote naam is. Ook geeft het een inkijkje in het leven van drugskartels. Wanneer je hieraan denkt, denk je niet direct aan dat zij laten zien dat ze geld hebben door dure spullen en veel vrouwen, maar dit is juist precies wat je zult gaan zien.

Een geweldige scene is die waarin een vrachtwagen een deel van de snelweg afzet. In eerste instantie is onduidelijk wat hiervan het nut is, maar dit wordt al snel duidelijk. Er vliegt een vliegtuig heel laag over en landt op de snelweg. Vervolgens gaat de laadklep open en stormen er mensen op af om de pakketten cocaïne te pakken en mee te nemen in pick-ups. De scene is heel spectaculair om te zien en bevat mooie geluidseffecten waardoor het heel realistisch is.

Loving Pablo Escobar is een spannend, meeslepend verhaal dat veel gruwelijke details bevat. Dit geeft een realistische kijk op het leven van Pablo Escobar. Naast een gewelddadige baas van een drugskartel, is hij liefhebbende vader. Het is mooi om te zien dat Fernando Léon de Aranoa deze verschillende kanten van Pablo Escobar heeft belicht.

Recensie: Loving Pablo Escobar

Escobar

1  2  3  4  5

Oscar winnaars Javier Bardem en Penélope Cruz spelen de hoofdrollen in deze bijzondere film over het leven van de notoire misdaadbaas. Gebaseerd op het boek 'Loving Pablo, Hating Escobar' van journaliste Virginia Vallejo die een romantische verhouding had met Escobar. Fernando Leon de Aranoa (A Perfect Day) regisseert zijn eigen script.

ESCOBAR (Loving Pablo) volgt het waargebeurde verhaal van de opkomst en ondergang van een van de grootste, rijkste en meest gevreesde drugshandelaren in de geschiedenis; Pablo Escobar (Javier Bardem). Escobar werd beroemd en berucht door de cocaïnehandel, verdiende miljarden en doodde duizenden mensen. In ESCOBAR zie je dit keer door de ogen van de charmante journaliste Virginia Vallejo (Penélope Cruz) zijn leven en hun gepassioneerde en stormachtige affaire ten tijde van zijn terreur dat een heel land verwoestte…