Recensie: This is us seizoen 2 RECENSIE

Recensie: This is us – Seizoen 2

In 2016 maakte we kennis met de tv serie This is us. We volgen natuurlijk de familie Pearson in verschillende fasen van hun leven. Het is een fantastische serie vol comedy en drama waarin we zien hoe de kleinste gebeurtenissen ons maken tot wie we zijn en hoe tijd, afstand en leven en dood ons verbinden. Na het winnen van vele prijzen en maar liefst tien Emmy nominaties zijn Jack, Rebecca, Kevin, Kate, Randall en de rest van de familie en vrienden van de Pearsons terug voor een tweede seizoen. En net als in seizoen 1, verovert ook seizoen 2 weer onze harten.

Seizoen 1 eindigde met de aflevering “Moonshadow”. In deze aflevering lieten we Jack en Rebecca achter in een groot conflict en breuk in hun relatie. Jack verliet het huis en eindigde op de bank bij zijn beste vriend Miguel. Seizoen 2 start, het kan ook haast niet anders, met het vieren van de 36e verjaardag van Kate, Randall en Kevin. Zoals je gewend bent van This is us blijft het verhaal schakelen in de verschillende tijdlijnen: the Big Three als volwassenen, the Big Three als pubers en the Big Three als jonge kinderen. Ook is er de tijdlijn van Jack en Rebecca, voordat the Big Three is geboren. In seizoen 2 worden er enkele nieuwe tijdlijnen toegevoegd aan het verhaal, waardoor we gelukkig af en toe nog kunnen genieten van William en waardoor we meer te weten komen over het verleden van Jack. Het laat zien dat de makers van This is us nog lang niet klaar zijn met deze mooie serie en dat er oneindig veel mogelijkheden zijn in de tijdlijnen.

In de recensie van seizoen 1 vanThis is us lezen dat This is us vol zit met plottwisten. Seizoen 2 borduurt hier mooi op verder. Kenmerkend is natuurlijk het grote mysterie rondom Jack zijn dood. Zoals aangekondigd door de makers van This is us, krijg je in seizoen 2 alle antwoorden op je vragen rondom het overlijden van Jack. Bereid je dus voor op een emotionele rollercoaster. Zoals je van This is us gewend bent, doen ze dit beetje bij beetje als een puzzel waar je iedere week een nieuw stukje van krijgt. Het eerste puzzelstukje krijg je gelijk in de opening van seizoen 2.  Alhoewel je als kijker ondertussen waarschijnlijk geobsedeerd bent door Jack en zijn dood, zijn er gelukkig ook andere thema’s in dit seizoen. Zo volgen we Kevin in zijn carrière, Randall en Beths tocht door de wereld van adoptie, de verslaving aan drank en drugs en de romantiek tussen Toby en Kate.

De fans van This is us waren in seizoen 1 volledig ondersteboven van Sterling K. Brown (Randall in de serie) en Milo Ventimiglia (Jack in de serie). Eerstgenoemde won zelfs een Emmy voor zijn rol van Randall in de aflevering Memphis. Iedere vrouw droomt ondertussen van mannen zo perfect als Randall en Jack. Echter, in seizoen 2 worden ook de andere personages wat meer op de voorgrond gezet. Zo krijgt Justin Hartley (Kevin in de serie) steeds meer diepgaande scenes en leren we zijn personage steeds beter kennen. Number One, waar Kevin als number one van the Big Three centraal staat, is dan ook een van de sterkere afleveringen. Naast Number One zien we ook een aflevering waarin Kate centraal staat (Number Two) en een aflevering over Randall (Number Three). Ook zien we steeds meer van Mandy Moore (Rebecca in de serie), die een krachtige vrouw, moeder en weduwe neerzet in dit tweede seizoen.

De box van seizoen 2 van This is us bevat 18 aflevering plus een aftershow bij iedere aflevering. In de aftershow praatten acteurs, actrices en de makers na over de aflevering. Dit is een fijne bonus en interessant om ook te kunnen kijken.

This is us is in mijn ogen de beste serie die ooit is gemaakt en de combinatie van spanning, hoop en liefde zijn we dan ook nog lang niet zat. This is us blijft ontroeren, vermaken en blijft dat plekje in je hart verwarmen. Zelfs wanneer de serie het grote mysterie rondom Jack vrijgeeft en de tissues niet zijn aan te slepen, weten ze je nog een glimlach op je gezicht te brengen en te vullen met hoop.

Recensie: This is us – Seizoen 2

This Is Us - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Iedereen heeft een familie. En elke familie heeft een verhaal. THIS IS US volgt de familie Pearson een aantal decennia: van Jack en Rebecca als jonge ouders in de jaren 80 totdat hun kinderen Kevin, Kate en Randall op 37-jarige leeftijd op zoek gaan naar liefde en een zinvolle invulling van hun leven. Dit onderbouwde, levensechte comedy-drama laat zien hoe de kleinste gebeurtenissen in ons leven van invloed zijn op wie wij worden en hoe de verbindingen die wij met elkaar delen tijd, afstand en zelfs dood kunnen overstijgen.