Recensie: A perfect Christmas RECENSIE

Recensie: A perfect Christmas

De pasgetrouwde Cynthia en Steve weten precies hoe ze de komende jaren voor zich zien. Wat niet binnen dit plaatje past? Cynthia die erachter komt dat ze eerder zwanger is dan gepland en Steve die zijn baan verliest. Beiden besluiten het daarom voor elkaar geheim te houden, want het is bijna kerst en de kerstviering met hun beide families wil het stel zo soepel mogelijk laten verlopen.

Vaker dan zelden worden kerstfilms voorzien van matig acteerwerk, maar gelukkig is dit niet het geval voor A perfect Christmas. In bepaalde scènes is het acteerwerk wat overdreven, maar over het algemeen zetten hoofdrolspelers Susie Abromeit en Dillon Casey, die het getrouwde stel vertolken, best aardige prestaties neer. Maar bij (Hallmark) kerstfilms mag het acteerwerk soms ook wel een beetje overdreven zijn, want eerlijk is eerlijk: dit hoort ook wel een beetje bij dit soort feel good kerstfilms.

Van een onvoorspelbare verhaallijn is vaak geen sprake bij Hallmark Channel original movies. A perfect Christmas is hier ook geen uitzondering op.  De film zit eigenlijk vol kerstfilmclichés. Het verzwijgen van hun geheimen voor elkaar gaat Cynthia en Steve moeilijker af dan verwacht en ondertussen botert het ook niet bepaald tussen Cynthia en Steves moeder. En… niet te vergeten: het kerstconcert waar Cynthia verantwoordelijk voor is lijkt ook nog eens in duigen te vallen. Maar elke kerstfilmkenner kan wel voorspellen hoe dit ongeveer afloopt.

Is het erg dat de film vol clichés zit en dat de verhaallijn uiterst voorspelbaar is? Nee, A perfect Christmas geeft de kerstfilmliefhebber alles wat je eigenlijk van een feel good romantische kerstfilm van Hallmark verwacht. Voor een Oscar zal A perfect Christmas nooit in aanmerking komen, maar ondanks de voorspelbaarheid is het een vermakelijk en simpel te volgen verhaal dat je in de kerststemming brengt.

Als je van (Hallmark) kerstfilms houdt, stelt deze film je zeker niet teleur, maar je moet er ook niet meer van verwachten. Het acteerwerk is voor een dergelijke kerstfilm goed en ondanks het feit dat het verhaal voorspelbaar is, is het wel een erg vermakelijke film die ervoor zorgt dat je in de kerststemming komt.

Recensie: A perfect Christmas

A Perfect Christmas

1  2  3  4  5

Het pas getrouwde stel Cynthia en Steve nodigt hun families uit langs te komen tijdens de feestdagen, maar als Steve vlak voor Kerst ontslagen wordt en Cynthia haar zwangerschap ontdekt houden ze dat beiden geheim voor elkaar in de hoop dat hun Kerst probleemloos verloopt.

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox