Recensie: Desperately Seeking Santa RECENSIE

Recensie: Desperately Seeking Santa

In de film Desperately Seeking Santa volgen we de jonge en ambitieuze Jennifer. Om bij haar werk een promotie te krijgen moet ze ervoor zorgen dat de omzet van een falend winkelcentrum drastisch omhooggaat. Om dit te bereiken organiseert ze een Sexy Santa wedstrijd. Hiermee hoopt ze veel publiciteit te halen en veel mensen naar het winkelcentrum te brengen. De knappe David geeft zich voor deze wedstrijd op. Hij hoopt de Sexy Santa wedstrijd te winnen om het geldbedrag van maar liefst 10.000 dollar te gebruiken om zijn familierestaurant te redden. Jennifer en David beginnen met elkaar op verkeerde voet, maar langzaamaan ontdooien ze voor elkaar. Maar dan ontdekt David dat het bedrijf van Jennifer ervoor heeft gezorgd dat het familierestaurant van David zijn deuren moet sluiten…

Als je op zoek bent naar een heerlijk wegkijkende kerstfilm voor deze kerst zoek dan niet verder! Desperately Seeking Santa is ideaal voor een gezellig avondje op de bank met vrienden en familie. Desperately Seeking Santa is zeker niet de beste kerstfilm ooit gemaakt, maar zeker voor Hallmark maatstaven springt deze er wel uit. Humor, liefde, een vermakelijk plot, deze film heeft het allemaal.

Jennifer wordt gespeeld door Laura Vandervoort. Ze speelt een koele kikker die gedurende de film verandert en langzaam ontdooit. Door gebeurtenissen uit haar jeugd gelooft Jennifer niet meer in de zogeheten kerstspirit. Laura Vandervoort zet haar rol over het algemeen goed neer. Soms iets te goed want ondanks dat ze een koele kikker moet spelen voel je als kijker ook echt een afstand met dat karakter. Ze komt nergens echt tot leven en als kijker blijf je gedurende de hele film een soort afstand van haar voelen. David daarentegen, gespeeld door Nick Zano, steelt meteen de harten van de kijkers. David weet met zijn charmante uiterlijk en lieve innerlijk meteen je hart te stelen. Nick Zano speelt deze rol dan ook met verve en met name dankzij hem is de film zo vermakelijk geworden.

Wat ik persoonlijk jammer vond was dat de Sexy Santa wedstrijd maar heel kort duurde. Je had een korte voorronde met alle deelnemers, vervolgens een ronde met de top 3 en daarna werd de winnaar al meteen bekendgemaakt. Al met al heeft deze wedstrijd zo’n 5 minuten van de hele film in beslag genomen en dat is jammer. Met name in de voorrondes zaten een aantal hilarische stukken met onder andere een oude en een forse man die voor een lach op het gezicht zorgden. Deze wedstrijd had van mij wat meer aan bod mogen komen, zodat je als kijker ook echt het gevoel heb dat er een Sexy Santa wedstrijd was.

Al met al is Desperately Seeking Santa een heerlijk film om tijdens de aankomende kerstdagen te kijken. De film heeft alle ingrediënten voor een goede kerstfilm en na afloop van de film heb je ook echt dat kerstgevoel te pakken. En dat is wat je bij dit soort films ook hoort te krijgen. Dat de film ietwat cliché is en je de afloop eigenlijk al weet maakt dan ook helemaal niet uit. 3 hartjes voor deze fijne kerstfilm.

Recensie: Desperately Seeking Santa

Desperately Seeking Santa

1  2  3  4  5

De jonge en ambitieuze marketeer Jennifer krijgt de onmogelijke taak een falend winkelcentrum van de ondergang te redden. Ze bedenkt een briljante strategie: een Sexy Santa wedstrijd houden om de oude kerstman van het winkelcentrum te vervangen. David, een man die zijn familierestaurant probeert te redden, wint de wedstrijd en klikt direct met Jennifer. Alles verandert echter als hij erachter komt dat Jennifer's werkgever het bedrijf is dat dreigt met de sluiting van David's restaurant.