Recensie: Marry Me at Christmas RECENSIE

Recensie: Marry Me at Christmas

Maddy heeft samen met haar zakenpartner Isabel een bruidswinkel. Vlak voor kerst komt Ginger met haar verloofde de winkel binnen om een trouwjurk te kopen. Gingers broer Johnny, een beroemde acteur, komt naar het dorp om te helpen met de bruiloft. Ondanks dat zowel Maddy als Johnny niet op zoek zijn naar een nieuwe liefde vliegen er heel wat vonken over.

Marry Me at Christmas is een heerlijke feelgood romantische film die je helemaal in de kerstsfeer brengt. Het verhaal is niet superorigineel en het einde is zeer voorspelbaar maar eigenlijk is dat ook precies wat we verwachten bij dit genre. We zouden zelfs teleurgesteld zijn als dit niet zo zou zijn. Waar het om gaat is dat de weg naar dit einde vermakelijk is. En dat is zeker het geval bij Marry Me at Christmas. Er zijn voldoende grappige of spannende momentjes te vinden die het verhaal boeiend houden. Heerlijk ook dat al het drama in deze film vooral rondom Maddy en Johnny gebeurd. Dat houdt het geheel overzichtelijk en het verhaal goed te volgen. En ook fijn dat dit ‘drama’ allemaal erg meevalt en van korte duur is.

De cast van Marry Me at Christmas is een belangrijke positieve factor in deze film. Hoofdrolspeelster Rachel Skarsten weet een zeer overtuigende Maddy neer te zetten. De chemie met haar tegenspeler Trevor Donovan (Johnny) is goed. Hierdoor zijn al hun tegenstrubbelingen tegen hun liefde wel wat ongeloofwaardig maar dat is dan ook wel weer passend bij het verhaal. Emily Tennant als Ginger steelt toch wel de show met haar allerschattigste persoonlijkheid. Een andere belangrijke positieve factor in deze film is het decor van een over-the-top in kerstsfeer versierd dorp. Als je dit in je woonplaats zou tegen komen zou je volledig overprikkeld raken maar in deze film is het precies goed.

Alles bij elkaar is Marry Me at Christmas een prima film om even bij weg te zwijmelen rond de feestdagen. Even het verstand op nul in deze drukke periode. Niet heel bijzonder en vernieuwend maar wel lekker. Door de flinke dosis zoetsappigheid is hij wat minder geschikt voor de wat meer cynische mens onder ons of voor wie een hekel heeft aan kerst.

Recensie: Marry Me at Christmas

Marry me at Christmas

• Verschenen (film):

23 november 2018
    (dvd) november 2018

EAN 8719372007600
    Speelduur: 81
  • Distributeur:

Dutch Filmworks

Romantiek

1  2  3  4  5

Een bruiloft organiseren tijdens de kerst is een droom die uitkomt voor Madeline Krug, de eigenaar van een bruidsboetiek. Ze geniet van de uitdaging die het zoeken van de perfecte bruidsjurk biedt en het organiseren van een prachtig evenement. Madeline had alleen niet verwacht als een blok te vallen voor de knappe broer van de bruid, de filmster Johnny Blaze. Johnny kwam naar het dorpje Fool's Gold om er voor zijn zus te zijn, niet om verliefd te worden. Hij vindt Madeline echter een speciale vrouw, en de planning van de bruiloft zorgt voor genoeg intieme diners en romantische wandelingen. Madeline is nog gekker op Johnny dan ze ooit had verwacht, maar kan deze actieheld de moed opbrengen om de rol van zijn leven aan te gaan?