Recensie: The Equalizer 2 RECENSIE

Recensie: The Equalizer 2

Robert McCall is iemand die niet tegen onrecht kan. Hij neemt daarom regelmatig het recht in eigen handen om op te komen voor onbekende misdaadslachtoffers. Denzel Washington schitterde in 2014 al in deze rol als McCall in The Equalizer en nu is hij terug in het door Antoine Fuqua geregisseerde The Equalizer 2. Nu zijn het echter mensen dicht bij hem die het slachtoffer dreigen te worden. Hoe ver gaat Robert McCall om hen te beschermen?

Vier jaar na deel 1 is Denzel Washington terug in zijn rol als Robert McCall in The Equalizer 2. Nog altijd strijd McCall tegen onrecht en komt hij – met veel actie – op voor degenen die dat zelf niet meer kunnen. Ook in deze film begint het met een aantal vervelende gebeurtenissen die Denzel op geheel eigen wijze oplost. Als de mensen waar hij om geeft vervolgens in gevaar dreigen te komen moet McCall de confrontatie aangaan. Niet alleen met zijn vijanden, maar ook met zijn verleden. Hierdoor komen we wat meer te weten over zijn privéleven en zijn er ook rustige momenten waarin het verhaal zich goed uitvouwt

Fans van keiharde actie zullen die rustigere momenten in de film wellicht wat minder vinden en toegegeven, in deel 1 zat meer actie, maar het voegt wel een dosis menselijkheid toe aan het verhaal. En ook fijn: wat momenten om op adem te komen. Want dat puntje van je stoel wordt anders wel wat oncomfortabel. Denk nu niet dat er geen actie in zit. Die is er nog steeds volop. Inclusief een aantal scenes waarbij je je adem samen met het personage inhoudt. De film gaat wat meer de diepgang in dan zijn voorganger en eigenlijk doet dat de film – tenzij je dus van niet-nadenken-actie houdt – alleen maar goed.

Denzel Washington draagt The Equalizer 2 als geen ander. Vol charisma speelt hij zijn personage met verve, het karakter past hem als een handschoen. Washington maakt de film, net zoals hij dat in deel 1 ook al deed. De actie aan het einde van deze film had ietsje beter gemogen. Het was nu hier en daar wat onduidelijk, maar voor een lekker filmavondje thuis is The Equalizer 2 absoluut zeer geschikt. Kleine notitie: deze film grijpt soms terug op de eerdere film, maar is ook prima te kijken als je deel 1 van The Equalizer nog niet gezien hebt. Het wordt nergens onduidelijk. Mooie beelden, goede acteurs, prima verhaal, een sequel die het kijken zeker waard is.

Recensie: The Equalizer 2

The Equalizer 2

1  2  3  4  5

Denzel Washington is opnieuw te zien in één van zijn meest karakteristieke rollen in The Equalizer 2.

Robert McCall neemt het recht in eigen handen en komt op keiharde wijze op voor mensen die het slachtoffer zijn van een misdrijf. Hoe ver is hij bereid te gaan als het gaat om iemand waar hij van houdt?

Bekijk hieronder de trailer: