Recensie: Lucifer seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Lucifer Seizoen 3

“They’re back, aren’t they?” is de titel van de eerste aflevering van seizoen 3 van Lucifer. En of ze terug zijn! Seizoen 3 telt namelijk zelfs 26 afleveringen. Dat is twee keer zoveel als seizoen 1. Oftewel, dubbel zo veel plezier. Aan het eind van seizoen 2 zien we hoe Lucifer ontvoerd lijkt te worden en dat is waar seizoen 3 mee begint. Gelukkig lijkt het allemaal minder dramatisch dan verwacht. Maar de vraag blijft: wie heeft Lucifer ontvoerd en vooral waarom?

De beruchte man krijgt al gauw de naam “Sinnerman” en Lucifer zet alles op alles om zijn naam te verdedigen en hem te wreken. Ondertussen heeft ook de nieuwe rechercheur Marcus Pierce zijn weg naar Los Angeles gevonden. Maar het contact tussen hem en de rest van het team verloopt stroef. Chloë probeert hem te doorgronden en zo lijken die twee steeds dichter naar elkaar toe te groeien tot de grote ergernis van Lucifer.

Maar de serie lijkt door de vele afleveringen ook een beetje in herhaling te vallen. Lucifer is alleen maar bezig met wraak, Chloë doet haar ding en oude personages uit seizoen 1 en 2 maken hun comeback. Toch steekt elke aflevering kwalitatief goed in elkaar. Elke aflevering is uniek op haar eigen manier. En als de grote lijnen van het verhaal wat afzwakken, blijven de moordzaken spannend genoeg en komt er ook meer ruimte op de voorgrond vrij voor Dan, Maze, Amenadiel en Ella.

De kracht van de serie zit hem in de combinatie van humor, spanning, romantiek en ontwikkeling. De ontdekking van Lucifer en in seizoen 3 ook vooral van Amenadiel naar wie ze zijn en wat hun “taak” op aarde is, geeft de serie een bepaalde diepgang, waardoor het meer is dan alleen een komedie of een crime serie. Met elke nieuwe zaak ontdekken de personages iets meer over zichzelf en over het leven. De rol van psycholoog Linda versterkt dit effect nog eens.

Tegelijkertijd springt de vriendschap en de verwevenheid van de cast naar voren. De personages en de acteurs zijn één hechte groep en hadden niet beter gekozen kunnen worden. Hun enthousiasme voor de serie maakt de serie nog beter dan hij al is. En dat werd in seizoen 3 nog eens bevestigd. Op het eind werd bekend gemaakt dat er geen vervolg zou komen en dat FOX de serie stop zou zetten. En daar werd massaal op gereageerd door de fans én de cast. Er werd een hele actie op touw gezet: #savelucifer. En met succes! Eerst zond FOX nog 2 bonusafleveringen uit met filmmateriaal dat ze al hadden verzameld en daarna vertelde Netflix dat zij seizoen 4 hebben besteld.

Al met al is seizoen 3 genieten: nieuwe spannende zaken, een gezonde portie drama tussen onze favoriete personages en bovenal vriendschap. Toch lijken de grote lijnen van de serie in het seizoen wat af te zwakken, al mag dat niet veel naam hebben. En om alles nog beter te maken, is afgelopen donderdag bekend gemaakt dat al het beeldmateriaal voor seizoen 4 al klaar staat en het nieuwe seizoen van Lucifer er bijna aan komt. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan niet wachten op het nieuwe seizoen, dat zeker net zo genieten gaat zijn als seizoen 3!

Recensie: Lucifer Seizoen 3

Lucifer Seizoen 3

1  2  3  4  5

Lucifer is de heer van de hel, maar hij besluit om de hel te verlaten en vertrekt naar Los Angeles. Natuurlijk heeft zijn ‘verhuizing’ gevolgen, maar dat kan Lucifer weinig schelen, want in Los Angeles vindt hij de spanning waar hij naar op zoek is.

Lucifer opent een nachtclub in zijn nieuwe woonplaats en raakt direct betrokken bij dingen die ernstig mis gaan in Los Angeles. Hij krijgt dus ook meteen een rechercheur op bezoek. Met haar, Chloe Decker, klikt het goed en er ontstaat een hechte vriendschap.