Recensie: Hearts beat loud RECENSIE

Recensie: Hearts beat loud

Sam Fischer besteedt haar laatste zomer voordat ze naar de universiteit gaat aan het doen van een vooropleiding geneeskunde. Haar vader maakt zich zorgen en zou graag zien dat ze een leuke tijd heeft en dus trommelt hij haar op om samen een bandje te beginnen. Samen schrijven ze een liedje dat hun vader-dochterband versterkt en hun wereld op z’n kop zet.

Hearts beat loud is een heerlijke film om te kijken. Ondanks dat de film vooral draait om de vader-dochterrelatie is er ook ruimte voor romantiek. Dat kan eigenlijk ook niet anders met zo’n sfeervolle setting. Frank Fischer runt namelijk zijn eigen platenzaak, die old school is ingericht en waar elke muziekliefhebber het liefst zelf doorheen zou slenteren.

Hearts beat loud is een hele relaxte film. Door de rustieke setting en het rustige verhaal kijkt de film heel fijn weg. Ondanks dat het een rustige film is, zit er wel tempo in het verhaal. Wat een ideale combinatie is. De film duurt dan ook niet heel lang, anderhalf uur. Maar er gebeurt genoeg, waardoor je je niet gaat vervelen.

Het verhaal zit leuk in elkaar. Het is realistisch, maar je kan er ook heerlijk bij weg dromen. Het verhaal is wel een beetje cliché, maar niet op een storende manier. De acteurs lijken op hun plek te zijn in de film en het acteerwerk komt daarom ook heel natuurlijk over.

In deze film draait het natuurlijk vooral ook om de muziek. En dat kan ook niet anders als je je dagen in een platenzaak doorbrengt en je je hele leven al een bandje wil beginnen. Als Frank zijn dochter dan eindelijk zover krijgt, is het resultaat om van te genieten. De liedjes die ze zingen zitten echt leuk in elkaar en zijn oprecht volwaardige nummers te noemen. De muzikale kwaliteiten van Kiersey Clemons moet je zeker niet onderschatten!

Al met al is Hearts beat loud echt een hele leuke film, geschikt voor alle leeftijden. Of je nou op zondagmiddag met z’n allen een leuke film wil kijken of na een dag hard werken op de bank wil neerploffen, dit is de film die je zoekt. Eventjes wegdromen op de heerlijke deuntjes en het relaxte verhaal. Hearts beat loud is anderhalf uur genieten voor alle leeftijden!

Recensie: Hearts beat loud

Hearts Beat Loud

1  2  3  4  5

Terwijl alleenstaande vader Frank zich klaarmaakt om zijn hardwerkende dochter Sam naar de universiteit te sturen, beseft hij dat hij moet accepteren dat zijn eigen platenzaak mislukt. In de hoop om verbonden te blijven met zijn dochter door hun gedeelde liefde voor muziek, dringt hij er bij haar op aan om van hun wekelijkse "Jamsessie" een echte band te maken. Onverwacht wordt hun eerste nummer een kleine Spotify-hit.

Bekijk hieronder de trailer