Recensie: De Lego Film 2 RECENSIE

Recensie: De Lego Film 2

In dit vervolg op De Lego Film gaat het verhaal verder waar het geëindigd is. De Duplo en het andere speelgoed van het zusje van Finn zijn ook naar de kelder gekomen, waardoor ze de ruimte met elkaar moeten delen. Dit gaat niet helemaal goed, omdat beide kinderen iets heel anders willen. Dit zorgt voor een hoop moeilijkheden voor Emmett, Lucy en hun vrienden.

De Lego Film 2 is weer net zo willekeurig en onzinnig als deel 1. Maar dat is natuurlijk precies wat we ervan verwachten! Als je het eerste deel niets vond, is het onwaarschijnlijk dat je naar deel 2 zult gaan, want dan houd je niet van het soort humor wat in de film zit. Voor mensen die de eerste film niet gezien hebben, is het geen aanrader om te kijken. Je kunt het verhaal wel volgen, maar er worden verschillende grappen gemaakt die je alleen begrijpt als je De Lego Film gezien hebt.

Het iconische nummer ‘’everything is awesome’’ uit de eerdere film, komt op verschillende manieren terug. Niet het hele nummer wordt zoals eerder gebruikt, maar er wordt naar verwezen, en een alternatieve versie ervan wordt gezongen. Naast dat dit nummer gebruikt wordt, wordt er in De Lego Film 2 gezongen. Een paar keer komen er musical-achtige nummers in voor. Deze zijn aanstekelijk, waardoor ze in je hoofd blijven zitten.

Wat een beetje nadelig is aan deze film, is dat het een poosje duurt voordat hij op gang komt. Je weet dat er een aantal jaren verstreken zijn, en dat de wereld voor de hoofdpersonages niet meer hetzelfde is als voorheen. Maar er wordt uitvoerig duidelijk gemaakt dat alles anders is – en dat alles niet meer zo awesome is als voorheen. Dit duurt een beetje te lang, en het is dan ook wel tijd om door te gaan naar de grappige en suffe scènes die je kunt verwachten van De Lego Film 2.

Verder is het een hele leuke film. Er wordt gebruik gemaakt van leuke en passende muziek, die net zoals eerder lekker in je hoofd blijft zitten. Ook met het beeld is leuk omgegaan. Als er geschakeld wordt van het leven van de Lego poppetjes naar de mensen, schiet het beeld niet over naar de mensenwereld, maar loopt het als het ware in elkaar over. Zo gaat het ook andersom, en dat maakt het leuk om naar te kijken.

Het plot van het verhaal is niet zo voorspelbaar als je zou denken. Als je naar de trailer kijkt, lijkt het logisch hoe het verhaal gaat verlopen, maar niet alles is wat het lijkt. Dat maakt de film verrassend. Er zijn veel verwijzingen naar andere films, de acteurs die de stemmen van de originele (Engelse) versie hebben ingesproken en zelfs wat historische personen. Voor een oplettend oog is dit extra leuk om te kijken.

Een echte aanrader voor fans van De Lego Film! Net zo grappig en onnozel als het eerdere deel van deze film van Warner Bros Animation!

Recensie: De Lego Film 2

The LEGO Movie 2

1  2  3  4  5

Het is vijf jaar geleden dat alles geweldig was en de burgers voor een enorme nieuwe bedreiging staan: LEGO DUPLO®-indringers uit de ruimte, die alles sneller kapot maken dan ze kunnen herbouwen. Om de angstaanjagende indringers te verslaan moeten Emmet, Lucy, Batman en hun vrienden afreizen naar onbekende werelden, waarbij ze een vreemd sterrenstelsel ontdekken en ze van de ene in de andere muzikale situatie belanden!