Recensie: Zwaar Verliefd! RECENSIE

Recensie: Zwaar Verliefd!

In Zwaar Verliefd! Is de jonge, succesvolle dierenarts Isa (Barbara Sloesen) een tikkeltje onzeker over haar lijf én de liefde. Wanneer ze tijdens een nachtdienst de hond Bo redt van een chocoladevergiftiging, valt ze als een blok voor de charmes van zijn baasje Ruben (Jim Bakkum).  Maar ze durft niet te geloven dat hij haar ook leuk vindt. Ze besluit ze de Bossche bollen in te wisselen voor de loopband in de sportschool en, onder aanmoediging van haar zus en vriendinnen, volledig voor haar droomman te gaan.

Zwaar Verliefd!, naar het gelijknamige boek van chicklitauteur Chantal van Gastel, snijdt een bekend onderwerp voor veel vrouwen aan. Wanneer je in je eigen ogen net een paar kilootjes te zwaar bent en niet ziet hoe anderen je zien: als de mooie vrouw die je bent. Dat is ook het probleem van Isa wanneer ze de aantrekkelijke meubelmaker Ruben leert kennen. De film omzeilt echter het grote clichébeeld van een man die de vrouw in kwestie pas ziet staan wanneer ze slank is en dus ‘voldoet aan het schoonheidsideaal’. Isa’s vriendinnen en collega’s benadrukken duidelijk dat ze moet doen waar ze zich prettig bij voelt. Zoals ze is, want ook dan vindt Ruben haar leuk. Daarin verschilt Zwaar Verliefd! van vele andere films/series waarin lichaamsgewicht centraal staat.

Fans van Chantal van Gastel konden waarschijnlijk niet wachten op de boekverfilming van Zwaar verliefd! een spannend moment. Komt de film wel overeen met het boek? Passen de acteurs bij de personages? Waar je zelf invulling hebt gegeven aan de details, komen ze nu tot leven in de film. De verhaallijn is voor de lezers natuurlijk geen verrassing. Maar ook voor de kijkers die onbekend zijn met het verhaal, zit er een grote mate van voorspelbaarheid in. Dat is al snel bij een feelgoodfilm en daar is natuurlijk niets mis mee, mits het verhaal goed wordt neergezet. Barbara Sloesen en Jim Bakkum zetten prachtige personages neer en dragen de film. De acteurs zijn goed gecast voor een romcom als Zwaar Verliefd! en de chemie tussen beiden is onmisbaar. De personages hebben humor en zelfspot en durven zich van hun kwetsbare kant te laten zien. Ze geven je het gevoel een van hen te zijn. Een gezellig stel waar je zo bevriend mee kunt zijn. De bijfiguren zijn geen heel complexe karakters, maar ze maken wel een mooi geheel in combinatie met de rest.

Zwaar verliefd! is een fijne romantische komedie waarin herkenbare elementen samenkomen en waarbij je heerlijk weg kunt dromen. Het mag dan misschien geen heel origineel plot of verrassend einde hebben, maar dat mag de pret niet drukken. Voor liefhebbers van de boeken van Chantal van Gastel of voor iedereen die van feelgood houdt, is Zwaar Verliefd! een prima film die zich toch weet te onderscheiden van de vele romantische komedies die we kennen. Bovendien maakt de setting waarin het verhaal zich afspeelt, namelijk in Den Bosch, een opvallend verschil met de vele films die zich over het algemeen in de Randstad afspelen. De Brabantse gemoedelijkheid zien we dan ook zeker terug!

Recensie: Zwaar Verliefd!

Zwaar verliefd!

1  2  3  4  5

Een luchtige romantische komedie waarin de eeuwige strijd tegen de kilo’s en de liefde op een grappige, herkenbare manier bij elkaar komen.

De jonge, succesvolle dierenarts Isa is een tikkeltje onzeker over haar lijf én de liefde. Ruben is dé perfecte man. Knap, werkt met zijn handen en houdt zielsveel van zijn labrador Bo. Als Isa op een dag Bo redt van een chocoladevergiftiging, valt ze als een blok voor zijn baasje. En hij voor haar, maar dat durft Isa niet te geloven.

Na een peptalk van haar zus en vriendinnen besluit ze de Bossche bollen te laten staan en sleept ze zichzelf naar de sportschool. Haar zelfvertrouwen groeit en eindelijk besluit ze voor haar droomman te gaan. Maar is Ruben nog steeds geïnteresseerd?

Bekijk hieronde de trailer: