Recensie: Boundaries RECENSIE

Recensie: Boundaries

Boundaries is een road-trip comedy geregisseerd door Shana Feste. De film bestaat uit een sterrencast met onder andere; Vera Farmiga, Christopher Plummer, Lewis MacDougall, Bobby Cannavale, Kristen Schaal, Christopher Lloyd en Peter Fonda.

De alleenstaande moeder Laura (Farmiga) heeft voortdurend de behoefte om alles en iedereen, inclusief dieren (vooral honden en katten), op de eerste plaats te zetten. Wanneer haar vader Jack (Plummer), uit het bejaardentehuis wordt gegooid, gaat ze akkoord om hem naar haar zus JoJo (Schaal) in Los Angeles te brengen. De twee worden vergezeld door haar zoon Henry (MacDougall). Jack verbergt echter een geheim waarmee hij de relatie met zijn dochter, die al verwaterd was, op het spel zet. Lukt het Laura om haar familie bij elkaar te houden en komt ze er achter wie haar vader echt is?

Een road-trip film is normaal een diepgaande situatie aangezien er meerdere mensen een lange tijd bij elkaar zitten. Dit leidt dan naar intensievere gesprekken en het beter leren kennen van de personages. In deze film blijft het verhaal vooral oppervlakkig en kom je niet veel meer over de personages te weten. Het verhaal rond haar minder sociale zoon Henry is daarbij ook erg raar en zonder onderbouwing. Het is onnodig om de jongen als een sociaal awkward persoon neer te zetten. Dit heeft verder geen verband met de film zelf en is dus compleet overbodig. Het past daardoor ook niet in het geheel.

Boundaries zit vol met sterrenacteurs die allemaal hun rol goed brengen. Het is jammer dat ze geen sterker script hebben gekregen om dit te laten zien. De gesprekken leiden nergens naar en veel zinnen worden meerdere malen herhaald. Een voorbeeld is wanneer Laura haar vader telkens wil wijzen op het feit dat hij haar in de steek gelaten heeft. Plummer en Farmiga spelen daarentegen geweldig samen, ze zijn aan elkaar gewaagd.

Dan hoop je toch dat de humor wat meer sfeer kan brengen, maar dit mislukt. De grapjes zijn niet eens altijd grappig. Bijvoorbeeld wanneer Jack voor de zoveelste keer een grap maakt over zijn luiers. Omdat dit meerdere malen wordt herhaald, wordt het flauw en ergerniswekkend.

De locaties in Boundaries zijn daarentegen wel mooi en de dieren zijn erg leuk om te zien, hier had nog wat meer nadruk op mogen liggen. Ze hadden een grotere rol mogen spelen en meer interactie met de hoofdrolspelers mogen hebben.

Feste heeft geprobeerd een humoristische maar ook een serieuze sfeer in de film te creëren maar dit is haar niet gelukt. De humor om de film luchtiger te maken, doet namelijk niet wat het moet doen. De grappen zijn niet echt grappig en omdat ze meerdere keren worden herhaald, worden ze zelfs saai. In een road-trip film leer je normaal de personages beter kennen en dat is hier niet het geval. Het blijft allemaal erg oppervlakkig. De super sterrencast die zijn werk geweldig doet, kan deze film helaas niet geloofwaardiger over laten komen.

Recensie: Boundaries

Boundaries

1  2  3  4  5