Recensie: The Meg RECENSIE

Recensie: The Meg

In The Meg probeert een duikboot vanuit een oceaan onderzoekscentrum een nieuwe ontdekking doen. Ze gaan de diepste trog van de grote oceaan onderzoeken. Zij vermoeden namelijk dat de vermoedelijke bodem, helemaal geen bodem is. Maar eigenlijk een speciale laag die een hele nieuwe wereld verborgen houdt. De duikboot ontdekt inderdaad meer dan ze hadden gehoopt want ze stuiten op de Megalodon, een prehistorische haai die groter en gevaarlijker is dan alles wat in de oceaan leeft.

The Meg is zo’n heerlijke rampen actiefilm die je precies geeft wat je verwacht van zo’n film waarin ook nog Jason Statham zijn opwachting maakt. The Meg is met gemengde meningen ontvangen door de critici en ook ik moest bedenken hoe ik deze film nu ging beoordelen. De film is namelijk geen cinematisch hoogstandje. Maar dat kan je ook niet verwachten van zo’n film. The Meg levert namelijk wel precies wat je wil. Een actieheld (Jason Statham), een mooie vrouw in nood (Li Bingbing), een stoere chick (Ruby Rose), veel doden en natuurlijk een groot monster die de boel terroriseert (The Meg). De film is spannend en zal je zeker vermaken als je van “monster” films houdt. Het acteerwerk is goed maar wel hier en daar wat overdreven. Er komen veel clichés voorbij en soms gebeurt er iets dat toch wel wat vergezocht is. De film haalt het bij lange na niet bij een klassieker zoals Jaws maar het concept van een Megalodon die weer verschijnt in de wereld is goed bedacht. Verwacht je een hele goede sterke film door de sterrencast en alle Hollywood aanprijzingen dan zal je zeker teleurgesteld worden. Verwacht je gewoon een lekkere spannende haaien film dan zit je helemaal goed met The Meg.

Recensie: The Meg

The Meg

1  2  3  4  5

Nadat hun boot wordt aangevallen door de Megalodon - een prehistorische haai - komt de bemanning van een duikboot vast te zitten op de bodem van de diepste trog van de Grote Oceaan. De reddingsduiker Jonas Taylor (Jason Statham) wordt gerekruteert door een briljante oceanograaf (Winston Chao) om samen met zijn dochter Suyin (Li Bingbing) iedereen die vastzit te redden.

Bekijk hieronder de trailer: