Recensie: Bad Times at the El Royale RECENSIE

Recensie: Bad Times at the El Royale

Bad Times at the El Royale is een Amerikaanse neo-noir thriller geschreven, geproduceerd en geregisseerd door Drew Goddard.

Het verhaal speelt zich af in 1969 en volgt zeven onbekende die zich verbergen in duistere geheimen, in een schaduwrijk hotel aan de grens tussen Californië en Nevada. Het El Royale hotel, ooit dé hotspot en toevluchtsoord van de beroemdste mensen op aarde, is nog maar een schim van wat het ooit was geweest. In deze gemene en onvoorspelbare thriller ontmoeten zeven vreemdelingen, die ieder een geheim met zich meedragen, elkaar in El Royale. Waaronder Pater Daniel (Jeff Bridges), soulzangeres Darlene (Cynthia Erivo), huis aan huis-verkoper Laramie (Jon Hamm), hippie Emily (Dakota Johnson), manager Miles (Lewis Pullman) en de mysterieuze Billy (Chris Hemsworth). In de loop van de nacht zal iedereen nog één laatste kans krijgen op een persoonlijke verlossing, en misschien kunnen ze ontsnappen aan het vagevuur dat het El Royale heet.

De verhalen rondom de personages in Bad Times at the El Royale zijn erg interessant en de opbouw is perfect. De informatie wordt beetje bij beetje vrijgegeven en de spanning van het niet weten wat er gaat gebeuren houd je dan ook op het puntje van je stoel van begin tot eind. Goddard maakt dit allemaal mogelijk door de niet-chronologische vertelwijze, dit is aangenaam om te zien. De montage is erg goed gedaan. Het voegt ook iets toe aan de sfeer namelijk dat het mysterieus blijft. De gewelddadige verassingen maken het daarbij nog spannender.

De liedjes die worden gezongen door de uitmuntende zangeres Cynthia Erivo, zijn fijn om aan te horen en passen ook echt bij het tijdsbeeld. Het late jaren zestig beeld komt perfect naar voren. Dit zie je aan de sets en de leuke vintage details.

De cast is uitmuntend. Ze hebben allemaal een mysterieus personage. Stuk voor stuk zitten ze allemaal super in hun rol. Vooral de prestatie van Jeff Bridges is aangenaam om naar te kijken. Wat wel jammer is, is dat Billy niet echt het doorslaggevende personage is op wat je hoopte en waarop je hebt zitten wachten. Deze verhaallijn past niet zo goed bij alle andere en is daartegenover een beetje zwak. Hier had Goddard meer aandacht aan mogen besteden en wat meer mogen uitwerken.

Bad Times at the El Royale is een thriller die je van begin tot einde in spanning houdt, ook doordat alles zich alleen maar in het hotel afspeelt. De acteurs zijn fantastisch en brengen de film echt tot leven. Daarbij is er ook nog de aantrekkelijke production design en muziek, die je helemaal terug brengen naar de eind jaren zestig.

Recensie: Bad Times at the El Royale

Bad Times At The El Royale

1  2  3  4  5

Zeven vreemden, ieder met een duister geheim, ontmoeten elkaar in de El Royale, een vervallen hotel met een donker verleden in de buurt van Lake Tahoe. Gedurende een noodlottige nacht krijgt ieder van hen een laatste kans op verlossing ... voordat de hel losbarst. Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm en Chris Hemsworth schitteren in deze boeiende thriller met all-star cast.

Bekijk hieronder de trailer: