Recensie: Captain Marvel RECENSIE

Recensie: Captain Marvel

In deze nieuwe superheldenfilm van Marvel Studios gaat het over Carol Danvers, een soldate die superkrachten heeft, maar geen idee heeft hoe ze er aan is gekomen. Ze is haar geheugen verloren, maar vecht samen met haar vrienden tegen de vijand, omdat dat alles is wat ze kent. Maar niet alles is wat het lijkt, en als Carol meer over haar verleden te weten komt, veranderen er dingen voor haar.

Net als alle films in de Marvel wereld, is Captain Marvel gebaseerd op een serie stripverhalen. Hierdoor is het echt een hele verzonnen wereld, naast de aarde zoals wij die kennen. Het feit dat het op een stripverhaal gebaseerd is, zorgt voor gave visuele effecten, omdat de vijanden aliens zijn. Deze zijn gaaf gemaakt en zien er (voor zo ver mogelijk) realistisch uit.

Dit is een tof in elkaar gezette film. De beelden zijn mooi en de special effects zijn goed toegepast. Het is mooi om te zien en regelmatig moet je lachen om de gekke opmerkingen en acties van de personages. Qua muziek lijken de filmmakers gelet te hebben op het succes van Guardians of the Galaxy, maar ditmaal met bekende jaren ‘90 muziek. Dit is logisch, gezien het feit dat de film zich in die tijd afspeelt, maar het wordt leuk toegepast

Omdat Captain Marvel plaatsvindt voor de meeste andere superhelden in beeld zijn, is er geen sprake van overlap met andere personages. Dit zijn we inmiddels wel gewend van Marvel - in bijna iedere originele film die tegenwoordig uitkomt, zit wel een andere superheld. Naast Nick Fury zien we weinig andere mensen die we kennen, en dat is even wennen. Dit zorgt er wel voor dat deze film te kijken is zonder de andere films in dit universum gezien te hebben! Dus als je nieuwsgierig bent naar deze werelden, maar er nog nooit naar gekeken hebt, is dit een goede film om te kijken en om er een beetje in te komen.

Omdat het in het verleden is, hebben ze het personage van Nick Fury bewerkt zodat hij er weer jong uit ziet. De personages hebben zoals altijd humor en zorgen voor leuke en gekke scènes waar iedereen wel om moet lachen. Zo ook Fury, die er af en toe heerlijke opmerkingen uit slingert. Ook zitten er woordgrappen in de film die het extra leuk maken om te zien.

Er zitten zoals we konden verwachten weer twee after credit filmpjes achter deze Marvel productie. Hierin laten de makers iets zien voor een andere aankomende film. We weten dat dit eigenlijk altijd zo is. Bijna alle Marvel fans wachten hier op, om iets meer te weten te komen over de volgende productie(s).

Captain Marvel is een echte aanrader voor alle Marvel liefhebbers, maar ook voor mensen die zin hebben om een leuke fantasy film te kijken!

Recensie: Captain Marvel

Captain Marvel

1  2  3  4  5

Marvel Studios' Captain Marvel (Brie Larson) is een compleet nieuw avontuur dat zich afspeelt in 1990, een tot nu toe verborgen periode uit de geschiedenis van het Marvel Cinematic Universe. Carol Danvers' reis wordt gevolgd wanneer zij één van de machtigste superhelden van het universum wordt.
    Terwijl een galactische oorlog tussen twee buitenaardse rassen de aarde bereikt, bevindt Danvers zich samen met een groepje bondgenoten middenin deze draaikolk.

Bekijk hieronder de trailer:

Eerste trailer: