Recensie: The Good Place seizoen 3 RECENSIE

Recensie: The Good Place seizoen 3

The Good Place is een serie die de kijker altijd weet te verbazen. Waar we in het eerste seizoen dachten dat we echt in de The Good Place terecht waren gekomen, bleek het tegendeel waar te zijn. Maar dat betekende niet het einde voor onze favoriete personages Chidi, Elenore, Tahani en Jason. Door de toegevoegde ethiek veranderden ze van een slecht mens naar een beter mens. Maar hoor je dan niet als nog naar de echte Good Place te gaan?

En dat is precies de problematiek die in seizoen drie aan bod komt. Want klopt het puntensysteem eigenlijk wel en wie bepaalt precies wanneer je naar de echte Good Place mag. Michael (de oorspronkelijke ontwerper van The Good Place) krijgt het voor elkaar de rechter, die prettig gestoord is, te overtuigen hem en Chidi, Elenore, Tahani en Jason een tweede kans te geven om te bewijzen dat mensen kunnen veranderen en het dan alsnog verdienen om naar de echte Good Place te gaan.

De rollen draaien dus om in seizoen drie, waardoor The Good Place weer voldoet aan wat je zal verwachten, maar dan toch net een beetje anders. Dat maakt deze serie ook niet saai of langdradig, maar afwisselend en vernieuwend. Toch is seizoen drie niet helemaal vergelijkbaar met seizoen één en twee. Het is anders. Het is nog steeds de comedyserie die we gewend zijn, maar dit keer is de klassieke strijd tussen goed en kwaad het centrale thema. En dat maakt het anders, want afgelopen seizoenen waren heel afwisselend en kenden korte, verschillende verhaallijnen, terwijl dit seizoen echt draait om de strijd tegen het onrecht.

The Good Place seizoen drie kent dus de (her)introductie van een aantal personages, waardoor het verhaal van The Good Place opnieuw vernieuwend is en voorlopig nog niet verveeld. Deze personages hebben allemaal hun eigen kenmerken, waardoor ze echt een bijdrage zijn aan het seizoen. Het nieuwe seizoen bestaat uit een aantal korte verhaaltjes, die zorgen voor hilarische situaties, maar soms ook te kort zijn om echt een toevoeging aan het verhaal te zijn. Hier laten de regisseurs kansen liggen.

Kortom, The Good Place blijft een van de meest favoriete comedyseries van het moment. Alle afleveringen zijn een moment van ontspanning en een goede training voor de lachspieren. Soms lijkt het verhaal wat af te dwalen, maar de introducties van nieuwe personages zorgen voor nieuw bloed wat leidt tot een nieuwe verhaallijn. The Good Place seizoen drie is anders dan seizoen één en twee, maar zeker niet slechter. Het seizoen sluit af met een enorme cliffhanger, waardoor ik niet anders kan dan vol verwachtingen wachten op seizoen vier!

Recensie: The Good Place seizoen 3

The Good Place - seizoen 3

1  2  3  4  5

Michael (de oorspronkelijke ontwerper van The Good Place) krijgt het voor elkaar de rechter te overtuigen hem en Chidi, Elenore, Tahani en Jason een tweede kans te geven om te bewijzen dat mensen kunnen veranderen en het dan alsnog verdienen om naar de echte Good Place te gaan.