Recensie: Destroyer RECENSIE

Recensie: Destroyer

In Destroyer gaat detective Erin Bell achter de leider van een oude drugsbende aan. Deze man kent ze, omdat ze in het verleden undercover is geweest in de bende. Het vinden van Silas, de drugsbaron, is niet alleen een professionele, maar voor Erin ook een persoonlijke zaak.

Allereerst is het duidelijk dat er veel gebruik van make-up en digitale effecten is gemaakt. De personages zitten zowel in het heden als in het verleden, en zien er natuurlijk heel anders uit in beide situaties, omdat er wel 30 jaar tussen zit. Omdat het voor de hoofdpersonen niet zulke goede jaren zijn geweest, zien ze er vreselijk uit. Ze zijn snel oud geworden en zien er onverzorgd uit. Het jonger maken van de personages is wel goed gedaan, je ziet niet overduidelijk dat het bewerkt is. Jammer dat ze er in het heden zo slecht uit zien! Dat hoort wel weer bij het verhaal, maar maakt het niet aangenaam om naar te kijken.

In de trailer van Destroyer lijkt het om een actiefilm te gaan, maar in werkelijkheid zitten bijna alle actiescènes uit de film al in de trailer. De rest van de film is langdradig en op veel momenten ook best saai. Er zit wel een verhaallijn in, maar deze is behoorlijk uitgemolken en er komen veel stukken in voor die weinig tot niets met het verhaal te maken lijken te hebben.

Er wordt, zoals je hierboven kunt lezen, geschakeld tussen het heden en het verleden. Het verleden is een stuk interessanter om te zien, omdat er weinig van Erin overgebleven is in het heden. Ze drinkt een hoop en komt niet opdagen op werk, ze ziet er verschrikkelijk uit en lijkt het leven helemaal zat te zijn. Niet echt een super karakter om naar te kijken, dus.

Deze film van Annapurna Pictures verbindt het begin en het einde van het verhaal met elkaar. Het is een soort cirkel, en pas aan het einde zie je hoe het precies in elkaar steekt. Dat is wel een interessant uitgangspunt, maar de rest van de film is teleurstellend.

Er worden in de trailer goede dingen gezegd over Destroyer, maar eerlijk gezegd zijn die niet voor iedereen waar. Het is geen bijzondere film, en als je hem niet gezien hebt, heb je niet veel gemist. Als je moet kiezen, is het beter om een andere film op te zetten of in de bioscoop te gaan bekijken!

Recensie: Destroyer

Destroyer

1  2  3  4  5

Zestien jaar geleden ging LAPD detective Erin Bell (Nicole Kidman) undercover in de Californische woestijn om te infiltreren in een corrupte bende geleid door de gewelddadige Silas. Waneer een van hun gewaagde bankovervallen fout gaat, wordt Erin ontmaskerd maar ontsnapt Silas. Zestien jaar later is Silas terug; groter, machtiger, gevaarlijker en met een uitgekiend plan om de grootste bank te overvallen. Dit keer zal Erin hem stoppen.

Bekijk hieronder de trailer: