Recensie: House of Cards seizoen 6 RECENSIE

Recensie: House of Cards seizoen 6

Nu Frank niet meer in beeld is, neemt Claire Underwood de rol van eerste vrouwelijke president op zich. Maar impactvolle bedreigingen brengen haar nalatenschap aan het wankelen…

In dit laatste seizoen van de populaire serie House of Cards valt één ding gelijk op. Het gezicht van de serie, Kevin Spacey die de rol van Frank Underwood speelde, zit niet in House of Cards seizoen 6. Het gemis van het karakter Frank Underwood was dan ook duidelijk merkbaar. Dit was met name te merken in de spanning van dit zesde seizoen van House of Cards. Waar de eerdere seizoenen van deze serie zich kenmerkte in de politieke spanningen in het Witte Huis, had dit seizoen dat een stuk minder. Dit zorgde ervoor dat dit laatste seizoen helaas in kwaliteit is gedaald.

Wat daarnaast ook jammer is aan House of Cards seizoen 6, is dat de dood van Frank Underwood niet echt duidelijk in de serie naar voren komt. Ineens is het karakter dood en wordt dit maar vaag toegelicht. Het is logisch waarom zijn karakter uit de serie is geschreven, maar de manier waarop dit gedaan is had beter gekund.

Het verhaal was over het algemeen is oké, maar niet geweldig. Dit komt met name door de laatste aflevering van de serie. De eindjes worden hier niet goed aan elkaar geknoopt, waardoor de kijker toch met een ontevreden gevoel achter blijft. Deze ontevredenheid is ook goed te zien op de website IMDB. Waar de eerdere seizoenen hoge ratings behaalde, met gemiddeld een 8 of hoger, krijgt het laatste seizoen beduidend lagere cijfers. De laatste aflevering behaalde zelfs maar een 2,7. Al zijn deze cijfers misschien wel erg streng, het einde was helaas niet van het kaliber als de eerdere seizoenen.

Claire Underwood is in dit laatste seizoen president geworden nu Frank Underwood er niet meer is. Hoewel de actrice Robin Wright haar rol goed neerzet, mist ze de charisma en het leiderschap die Kevin Spacey wel had.

House of Cards seizoen 6 stelt al met al dus teleur. Met name het gemis van Frank Underwood was goed te voelen. De spanning die de serie zo kenmerkte was in dit laatste seizoen nauwelijks aanwezig. Doordat de laatste aflevering nog wat open eindes bleef houden, blijft de kijker toch met een gevoel van leegte achter na het laatste seizoen. De serie had er misschien beter aan gedaan om te stoppen nadat Kevin Spacey de serie heeft moeten verlaten. House of Cards seizoen 6 krijgt daarom 2 hartjes.

Recensie: House of Cards seizoen 6

House Of Cards - Seizoen 6

1  2  3  4  5