Recensie: Shazam! RECENSIE

Recensie: Shazam!

In deze superhelden comedy wordt een jonge wees een echte superheld. Hij krijgt de kans om de krachten van een oude en wijze man over te nemen, al heeft hij eigenlijk geen keus. Wanneer het lolletje er van af is, en hij er achter komt dat superheld zijn meer inhoudt dan alleen de leuke dingen, wordt het gevaarlijk. En wil hij deze krachten wel? Of geeft hij ze liever op, zodat hij niet meer met deze dingen bezig hoeft te zijn?

Zoals je kunt zien in de trailer van Shazam! is het een komische film. Dat is logisch gezien het plot, waarin een jongen de krachten van een superheld krijgt, en met het uitspreken van een enkel woord in een volwassen man kan veranderen. Zoals je wel zult begrijpen, levert dit hilarische en gekke situaties op. In eerste instantie weet hij niet hoe hij terug moet veranderen naar zijn jonge zelf, waardoor hij zich moet verstoppen. Later komt hij daar achter, en wordt het makkelijker om zijn superhelden identiteit verborgen te houden.

Wat de trailer van deze nieuwe DC film echter niet laat zien, is dat de film nog best heftige elementen bevat. In het voorstukje lijkt het vooral heel grappig en onnozel, maar een echte schurk die de kracht van de zeven hoofdzonden met zich meedraagt, terroriseert de boel. Deze zeven hoofdzonden zijn te zien als een soort enge waterspuwers, zoals je die op oude kathedralen e.d. ziet. Ze zijn erg eng gemaakt, en hebben ook van die diepe, gevaarlijke stemmen. Zij zorgen voor een aantal heftige en enge scènes in Shazam!, dus als je hier niet tegen kunt, is dit niet de film voor jou.

Het is niet zo dat alle komische stukjes al in de trailer te zien zijn, gelukkig. Dit gebeurt weleens, waardoor de film weinig verassend en zelfs een beetje saai kan zijn. Shazam! krijgt het voor elkaar om dit te voorkomen. De film is grappig, leuk, en heeft ook een diepe morele kern die er voor zorgt dat de personages een personaliteit krijgen. Het gebeurt wel eens dat je weinig binding met een karakter hebt, omdat ze niet zo uitgediept worden, maar doordat iedereen belangrijke keuzes moet maken, leren we ze kennen en waarderen.

Shazam! is een aanrader voor iedereen die van de trailer genoten heeft. Als je DC (of superhelden) fan bent, weet je dat er vaak duistere krachten zijn die proberen aan de macht te komen, dus dan zal het je niet verbazen dat het ook in Shazam! zo is. Je zult gegarandeerd lachen!

Recensie: Shazam!

Shazam!

1  2  3  4  5

Iedereen is vanbinnen een superheld, soms heb je alleen wat magie nodig. In Billy Batons geval moet hij het woord Shazam! schreeuwen. Hierdoor kan de 14-jarige Billy veranderen in een volwassen superheld genaamd Shazam.