Recensie: Wonder Park RECENSIE

Recensie: Wonder Park

June is een kind vol creativiteit en fantasie. Samen met haar moeder fantaseert ze een pretpark genaamd Wonder Land, verborgen in het bos. Op een dag ontdekt June dat het pretpark geen fantasie is, maar echt bestaat. Hoe geweldig is dat? En zij is de enige die het kan redden…

De film start in het huis van June en we leren haar vader en moeder kennen. We zien een warm, fijn gezin. Ook zien we een huis vol met bouwwerken. Alle creaties uit June haar fantasie worden in het echt (in het klein) nagebouwd. Denk aan een draaimolen met vliegende vissen en een kamer waar je gewichtloos bent. Op een dag wordt de moeder van June ziek en moet ze weg voor behandeling. June blijft, samen met haar vader, gebroken achter. Ze is verdrietig en heeft geen zin meer in creativiteit en fantasie. Maar wie zorgt er nu voor Wonder Land? De film heeft een mooi, sterk plot en de inleiding van de film zet de duidelijke toon voor de rest van de film. Alhoewel we bijvoorbeeld de moeder maar kort zien, is gelijk duidelijk wat voor vrouw en moeder zij is.

Qua diepgang en emotie doet Wonder Park denken aan Inside Out. Bij deze film moet je geheid lachen, maar mogelijk ook een traan laten. Het attractiepark is een prachtig symbool van June haar gevoelens. Eerst is ze vrolijk, levendig en heeft de meest briljante ideeën. Doordat haar moeder ziek wordt, verliest June al deze vrolijkheid. Het is een pure weerspiegeling van hoe dit soort ingrijpende levensgebeurtenissen het leven van een kind op zijn kop kunnen zetten en hoe het een kind, tot diep in haar ziel en karakter, kan veranderen. Kinderfilms kenden natuurlijk altijd een soort van wijze boodschap. Het is mooi om te zien dat, ondanks dat films veranderen met de tijd, animatiefilms nog altijd iets van een levensles mee willen geven aan ons. Wat volgt is een hartverwarmende en hoopvolle film!

Het attractiepark wat June heeft bedacht is fantastisch om naar te kijken. We zien zoveel kleuren en bijzondere attracties. De animatiestudio heeft zich behoorlijk uitgeleefd. Je kijkt je ogen uit! De meeste animatiefilms proberen aan te sluiten bij de kinderen van nu, met alle moderne technieken. Mooi aan Wonder Park is dat ze terug gaan naar de kern van kind zijn, waarin je met de grootste rommel in huis kunt knutselen en iets nieuws kunt creëren.

Wonder park is een animatiefilm, geproduceerd door Paramount Animation Nickelodeon. In een filmwereld waarin animatie gedomineerd door Disney, krijgt deze film wat mij betreft veel te weinig aandacht. Dus, zin in een hartverwarmende film voor kinderen, maar die ook voor volwassenen leuk is? Sla Dumbo over en ga naar Wonder Park!

Recensie: Wonder Park