Recensie: After RECENSIE

Recensie: After

Als de brave Tessa Young naar de universiteit gaat, is ze van plan om zich enkel en alleen te focussen op haar lessen. Ze is niet voorbereid op haar excentrieke kamergenote, en vooral niet op haar vriend, Hardin. Al vanaf het begin is Tessa geïnteresseerd in bad boy Hardin, die de regels aan zijn laars lapt en de mening van anderen negeert. Ze weet dat hij niet goed voor haar is, maar waarom voelt ze zich dan toch zo tot hem aangetrokken?

After is een verfilming van het gelijknamige boek van Anna Todd. Als je het boek (en eventueel de vervolgdelen) gelezen hebt, is het uiterlijk van Hardin in de film even wennen. In het boek zit hij compleet onder de tatoeages, heeft hij meerdere piercings en een lip ring, waar regelmatig aandacht aan wordt besteed. Hier moet je je als kijker dus even overheen zetten, want de acteur die Hardin speelt, heeft dat niet. Gelukkig went het snel genoeg, als je eenmaal in het verhaal zit. Ook is hij in de film een stuk minder driftig, wat zijn karakter wel minder goed weergeeft.

In het boek komen veel meer stukken voor die te maken hebben met seks; in de film is dit geminderd. Er werd in de media gezegd dat dit de nieuwe ´50 tinten grijs’ zou worden, maar dat valt relatief mee. Let er wel op dat er inderdaad seks in After voorkomt.

De verhaallijn in deze productie van Voltage Pictures gaat erg snel. Zoals in het boek, zijn heel veel van de scènes met Hardin en Tessa samen. Omdat je de tussenstukjes een beetje mist, of de momenten dat Tessa alleen is maar heel kort zijn, gaat het heel snel in de film. Ze zien elkaar telkens, en zijn al snel onafscheidelijk. Het is geen hele lange film, maar lang genoeg. Als After langer zou zijn, zou hij waarschijnlijk gaan vervelen.

Qua beelden is het een goed in elkaar gezette film. Niet alle muziek die er in geplaatst is, past echter bij de situaties. Dat is jammer, want als er op een aantal momenten een ander nummer was geplaatst, hadden deze scènes heel anders aangevoeld.

Om After voor iedereen een goede film te maken, zijn er een aantal aanpassingen gedaan aan de personages. Tristan, de vriend van Tessa’s kamergenote, is ineens een meisje, en Landon heeft een donkere huidskleur. Hier hebben wij natuurlijk geen problemen mee, maar het is niet zoals het in het boek was. Dat geeft de personages een ander karakter - vooral Tristan, natuurlijk. Probeer je dus niet te erg vast te klampen aan hoe het in het boek was, want dan zal het je opvallen dat er wat dingen aangepast zijn.

Op zich een vermakelijke film, maar niet zo goed als hij had kunnen zijn. Het acteerwerk in deze film van Voltage Pictures is niet altijd even goed, en dat is jammer. Als je echter gewoon zin hebt om naar een chick flick te gaan, je gedachten op nul te zetten en te zwijmelen, is dit een prima film om te bekijken.

Recensie: After

After

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Wanneer Tessa, die erg verlegen is de mysterieuze Hardin ontmoet, valt ze als een blok voor hem. Ondanks alle waarschuwingen beginnen zij een relatie. Hardin zet haar wereld op zijn kop, maar wat weet ze eigenlijk van hem?

Bekijk hieronder de trailer:

• Alles wat beweegt - Susan Smit

• De terugkeer - Tina van Dijk