Recensie: Hellboy RECENSIE

Recensie: Hellboy

In deze reboot van de film Hellboy, die gebaseerd is op comic boeken, bevecht Hellboy een oude en machtige heks, die de wereld van de mensen wil vernietigen. Samen met wat bondgenoten moet Hellboy haar en haar volgelingen stoppen - maar hoe vermoord je een eeuwenoude heks, die niet met normale wapens gedood kan worden?

Als je de oude versie van Hellboy kent, degene uit 2004, zal het je ongetwijfeld opgevallen zijn dat het uiterlijk van Hellboy erg lijkt op die uit de voorgaande film. Dat is fijn, want voor fans van de eerdere productie is het vaak vervelend om een personage dat ze kennen, met een heel ander uiterlijk te zien. Uiteraard zijn er wat aanpassingen gedaan, maar alleen ten goede. Hellboy ziet eruit als een echte stoere man; wat hij natuurlijk ook is. Hij is gespierd, groot en sterk - alles wat een held moet zijn.

Het personage Hellboy heeft hele droge humor. Het wordt op de momenten waarop gevochten wordt vaak toegepast, wat ervoor zorgt dat je kunt lachen terwijl bloederige scènes zich voordoen. Als je niet tegen bloed kunt, is dit niet de film voor jou. Als je een beetje tegen bloed kunt ook niet. Deze film van Lionsgate is heel bloederig en grotesk.

De film begint vrij abrupt. Hierdoor moet je er even in komen, omdat je meteen in een verhaal geworpen wordt. Het is niet nodig om voorkennis van de comics of eerdere films te hebben. Alles wat je moet weten wordt uitgelegd tijdens de film. Soms lijkt het of je iets mist, maar dit zijn nooit dingen die je nodig hebt voor het verhaal. De belangrijke scènes worden in flashbacks laten zien, zodat je alle informatie hebt die nodig is.

Zoals te verwachten valt, is Hellboy een vrij heftige paranormale film. Als je daar niet van houdt, is het geen aanrader om deze film het voordeel van de twijfel te geven. Er zitten enge en griezelige personages in, die iets van horrorfilms weg hebben. Hellboy heeft veel vijanden gemaakt, en zoals je je voor kunt stellen, zijn dit niet de liefste of knapste gasten. Ze zijn met goede CGI gemaakt, en voor zover dat kan, ziet alles er realistisch uit.

Hellboy is een goede film van Lionsgate, met bijpassende muziek en goed acteerwerk. Leuk om te kijken als je van de eerdere delen genoten hebt, of gewoon zin hebt in een stevige actiefilm.

Recensie: Hellboy

Hellboy

1  2  3  4  5

Hellboy is terug, vuriger dan ooit. Gebaseerd op Mike Mignola's iconische werk, brengt dit actierijke verhaal de legendarische half-demon/superheld (David Harbour, ''Stranger Things'') naar het Engelse platteland om het op te nemen tegen een drietal verwoestende giganten. Daar ontmoet hij de The Blood Queen, Nimue (Milla Jovovich, van de Resident Evil reeks), een herrezen, eeuwenoude tovenares die een lang vervlogen verraad wil wreken. Ineens bevindt Hellboy zich in een veldslag tussen het bovennatuurlijke en het menselijke en moet hij al zijn 'helse' krachten aanwenden zonder daarbij het einde van de wereld te veroorzaken...''

Bekijk hieronder de trailer: