Recensie: Spider-Man: Into the Spider-Verse RECENSIE

Recensie: Spider-Man: Into the Spider-Verse

In Spider-Man: Into the Spider-Verse ontmoeten we Miles Morales die gebeten wordt door een radioactieve spin waardoor hij Spider-Man wordt. Wanneer Kingpin de huidige Spider-Man vermoord krijgt Morales van Spider-man voordat hij sterft de taak om Kingpin te stoppen. Maar Kingpin heeft een portaal naar andere dimensies geopend waardoor er verschillende Spider-Mans uit andere universums in het universum van Miles terechtkomen. Ze werken samen om Kingpin te stoppen.

Spider-Man: Into the Spider-Verse is een film die elke Marvel en Spider-Man liefhebber gezien moet hebben. Miles Morales is een fantastisch hoofdpersonage die je meteen in je hart weet te sluiten. Hij is een beetje een buitenbeentje, maar hij is erg grappig en doet zijn best om zijn nieuw verworven superkrachten te beheersen. Hij krijgt hierbij hulp van een oudere Spider-Man uit een ander universum, wiens stem wordt verleend door Jake Johnson, bekend van onder andere New Girl, die perfect gecast is voor deze rol.

Miles werkt uiteindelijk met nog vijf verschillende Spider-Mans samen, waaronder Spider-Gwen. Om niet te veel weg te geven van de film zal ik de andere spider-Mans niet benoemen, maar de comic book liefhebbers kunnen hun hart ophalen in deze film! Er zitten veel referenties in naar de originele comics, maar ook als je hier niet mee bekend bent is de film onwijs leuk om te zien. Ook de scènes met alle andere Spider-Mans zorgen voor veel leuke en actievolle scènes.

Spider-Man: Into the Spider-Verse heeft ook een bijzondere geanimeerde stijl. Je moet hier wel van houden, want het is niet een animatiefilm zoals je die normaal ziet. De lijnen zijn scherper getekend en zien er meer stripboekachtig uit. Persoonlijk vond ik dit erg leuk, omdat de film hierdoor erg uniek werd. Wat bijvoorbeeld ook erg leuk gedaan is in de film, is dat zodra Miles Morales zijn superkrachten krijgt er ook grappen over worden gemaakt. Zo hoort hij ineens zijn eigen stem veel luider en zien we alles in tekstballonnetjes in een stripboekachtige stijl. De film neemt zichzelf hierdoor niet altijd even serieus en dat maakt de film ook luchtig. Ook maakt de film veel grappen over het feit dat Miles door zijn nieuwe superkrachten overal aan blijft plakken. De film bevat hierdoor erg veel humor en je betrapt jezelf erop dat je meer dan eens met een glimlach naar de film zit te kijken.

Spider-Man: Into the Spider-Verse is een sterke toevoeging aan het Marvel Universum. De film heeft een sterk plot, bevat veel humor en de personages zijn stuk voor stuk fantastisch! En uiteraard duikt Stan Lee ook in deze film op als een cameo. Voor elke Marvel liefhebber is deze film een absolute must-see. Deze film krijgt 5 welverdiende hartjes.

Spider-Man: Into The Spider-Verse

1  2  3  4  5

Phil Lord en Christopher Miller, de creatieve geesten die eerder verrasten met The Lego Movie en 21 Jump Street, zorgen met hun unieke talenten voor een frisse kijk op een ander Spider-Man Universum, met een baanbrekende visuele stijl. Spider-Man: Into the Spider-Verse introduceert Miles Morales, een tiener uit Brooklyn, en laat de eindeloze mogelijkheden zien van het Spider-Versum, waar meer dan één persoon het masker kan dragen.

Bekijk hieronder de trailer:

• Recensie: Ehrengard: Forførelsens kunst

• Bob Popcorn kan niet stoppen met ontploffen - Maranke Rinck