Recensie: Drunk Parents RECENSIE

Recensie: Drunk Parents

Drunk Parents is geregisseerd door Fred Wolf en de hoofrollen zijn weggelegd voor Alec Baldwin en Salma Hayek.

Met de gebruikelijke emoties laten Frank en Nancy (Salma Hayek en Alec Baldwin) hun 19-jarige dochter achter op haar 'High School'. Verder is er weinig gebruikelijks aan hun ouderlijke rol, want eenmaal thuis blijkt dat hun leven een ontzettende puinhoop is. En niet alleen financieel. Het wordt er namelijk niet beter op als ze een fles drank opentrekken en slechte beslissingen nemen. Hierdoor raken ze zo diep in de problemen dat ze zelfs betrokken raken bij een kidnapping.

Aangezien de film twee hele goede acteurs heeft en een pakkende titel, verwacht je een hilarische komedie. Helaas, niets is minder waar. Het verhaal is slecht, de humor is slecht en de acteurs zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Het plot is erg mager van begin tot eind. Nergens worden er logische keuzes gemaakt door de personages en ze lijken wel een stel kleine kinderen. De titel van de film is Drunk parents, dus dan ga je ervan uit dat ze veel drinken en hierdoor grappige dingen meemaken. Ze zijn echter maar één keer dronken en voor de rest komt de alcohol niet meer in beeld. Het is daarom ook een rare keuze om de film Drunk Parents te noemen.

Dat het plot ongeloofwaardig is, is nog begrijpelijk bij een komedie maar dit gaat te ver. In het begin van de film maken Frank en Nancy een foute keuze als ze dronken zijn. Ze verhuren het huis van de buren, terwijl zij op vakantie zijn. De volgende dag weten ze er niks meer vanaf, maar het verhuren van het huis brengt veel geld op en daarom besluiten ze verder te gaan met hun plan. Al snel besluiten ze ook hun eigen huis te verhuren, waardoor ze geen slaapplek meer hebben. Hierdoor maken ze van alles mee op hun zoektocht naar een verblijfplaats.

De humor is flauw en soms zelfs ongepast. Af en toe verschijnt er een glimlach op je gezicht, maar echt hilarisch is het niet. Er worden namelijk grapjes gemaakt over gehandicapten en pedofielen. Dit kan erg verkeerd vallen bij sommige kijkers.

Salma Hayek had een zeer slechte rol. De vraag blijft of haar personage irritant werd neergezet of dat ze het zelf ook in de hand heeft gehad. Het enige wat hierover te zeggen valt is dat het gewoon betreurenswaardig is. En dan heb je Alec Baldwin nog, een super acteur maar ook hij past hier niet in het plaatje.

Drunk parents is een zeer slecht geacteerde film. Het is eigenlijk niet eens een komedie te noemen, de humor slaat nergens op en is zelfs ongepast. Je zult zelf dronken moeten zijn om deze film grappig te vinden.

Recensie: Drunk Parents

Drunk Parents

1  2  3  4  5

Met de gebruikelijke emoties laten Frank en Nancy (Salma Hayek en Alec Baldwin) hun 19-jarige dochter achter op haar high school. Verder is er weinig gebruikelijks aan hun ouderlijke rol, want eenmaal thuis blijkt dat hun leven een ontzettende puinhoop is. En niet alleen financieel. Één en ander wordt er niet beter op als ze een fles opentrekken, betrokken raken bij een kidnapping en aan de lopende band slechte beslissingen nemen.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane