Recensie: Riverdale - Seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Riverdale - Seizoen 3

Nadat Archie beschuldigd is van moord, moet hij worden berecht. Zijn vrienden doen er alles aan om ervoor te zorgen dat hij vrijuit gaat, maar dat is lastiger dan het lijkt. Maar dat is niet het enige wat er speelt in Riverdale. Het spel Griffioenen & Gargoilles verspreidt zich als vuur, met fatale gevolgen van dien. Dan is er ook nog de Boerderij, waar de moeder en zus van Betty terecht zijn gekomen - en daar is absoluut iets niet in de haak!

In het derde seizoen van de populaire serie Riverdale gebeurt ontzettend veel. Wat in seizoen 1 vooral een moordmysterie was, werd het verhaal in seizoen 2 al minder realistisch. Dit gaat door in seizoen 3, waarin mensen dingen beginnen te zien die niet echt kunnen zijn. Dat is ergens wel jammer, omdat het steeds vreemder wordt en er hele gekke dingen gebeuren. Voor fans van het eerste seizoen, die hun twijfels hadden bij het tweede, is dit misschien teleurstellend, maar voor degenen die houden van avontuur en spanning, is Riverdale seizoen 3 een goede match!

Zoals eerder blijft het een hele muzikale serie. De personages zingen op het podium, maar soms ook ernaast. De nummers passen goed in het verhaal en bij degenen die ze zingen, dat maakt het leuk. Ook kunnen de karakters goed zingen, wat het extra aantrekkelijk voor de kijkers maakt.

Het gaat er regelmatig heftig aan toe in dit seizoen van Riverdale. Wanneer een nieuwe moordenaar opduikt, is het slechts een kwestie van tijd voordat er gevochten wordt en er zelfs doden vallen. Het kan daardoor best bloederig zijn, wat niet voor iedereen fijn is. Het is ook erg spannend, omdat het niet altijd duidelijk is waar het gevaar vandaan komt. Dat houdt iedereen scherp.

Het is goed om te zien dat de personages zich verder ontwikkelen. Ze hebben allemaal hun eigen manier van denken en doen, en dit maakt ze allemaal uniek. Wat ze doen en hoe ze op bepaalde dingen reageren, is allemaal begrijpelijk vanuit hun oogpunt. Dat maakt dat men zich kan identificeren met de personages, en dat is goed gedaan. Als mensen keuzes maken die niet te begrijpen zijn, is het onlogisch om een band op te bouwen met het karakter. Dat is in deze Netflix Original Serie niet het geval.

Voor iedereen die van de eerdere seizoenen genoten heeft, is het een aanrader om seizoen 3 van Riverdale te bekijken. Spannend, tenenkrommend en romantisch - Riverdale heeft het allemaal!

Recensie: Riverdale - Seizoen 3

Riverdale - Seizoen 3