Recensie: The sun is also a star RECENSIE

Recensie: The sun is also a star

The sun is also a star is natuurlijk de boekverfilming van het gelijk genoemde boek van Nicola Yoon, ook bekend van Everything, Everything. De film gaat over Daniël en Natasha. Op een dag ontmoeten zij elkaar in New York en er ontstaan gelijk vonken. Maar, dit is niet zomaar een dag… het is de laatste dag van Natasha, voordat zij het land uit wordt gezet. Hoe beleef je je laatste dag? Ga je de liefde uit de weg of stel je je open voor al die intense gevoelens?

Het verhaal van deze film is een prachtig plot. Het is dan ook een ontzettend lieve, warme romcom. We leven gelijk mee met Natasha. Het thema van uitzetting is erg actueel en het is goed dat er een film is waarin de ‘struggle’ van het immigratiebeleid eens op de voorgrond wordt gezet. Nicola Yoon als schrijver, en in dit geval de filmmakers, weten dit op een treffende manier te doen. Het lot van Natasha is altijd op de achtergrond aanwezig, maar de film blijft vrij luchtig. Dit zal veel jongeren aanspreken om deze film te kijken en leuk te vinden.

De hoofdrollen zijn voor Yara Shahidi en Charles Menton. Beide zijn vrij nieuw in de filmwereld. Alhoewel ze toch wel veel te oud lijken voor deze rol, is dat gemakkelijk te negeren. Yara speelt goed de rol van sterke, onderzoekende en vooral koppige Natasha. Toch is Charles degene die onze harten steelt als de zeer charmante, romantische Daniël. Want zeg nou zelf, wie wil nou niet een man die gedichten schrijft, praat over het lot en de ware en die er ook nog zo uitziet? Kortom, een goede casting voor The sun is also a star.

Wat zijn minpunten van deze film? De film mist af en toe wat diepgaande scènes. De kracht van het boek zijn juist de mooie gesprekken die Daniël en Natasha voeren. Samen besluiten ze namelijk een wetenschappelijk onderzoek te doen, met het idee van Daniël dat hij Natasha in één dag op hem verliefd kan laten worden. In de film worden dit spel van vraag en antwoord af en toe vervangen door scènes waarop het tweetal door het magische New York dwaalt met een muziekje op de achtergrond. Dit doen de makers net iets te veel. Dat het tweetal verliefd wordt, komt daardoor een beetje uit de lucht vallen.

Al met al is The sun is also a star een goede romantische film, die vooral young adults aan zal spreken. Het is hartverwarmend, hoopvol en kent een goed verhaal.

Recensie: The sun is also a star

The Sun is Also A Star

1  2  3  4  5

Een hedendaags verhaal over het vinden van liefde tegen alle verwachtingen in. The Sun Is Also A Star onderzoekt of ons leven wordt bepaald door het lot of de willekeurige gebeurtenissen in het universum.

“Wat als ik je vertel dat ik je verliefd op me zou kunnen laten worden ...?” Een hedendaags verhaal over het vinden van liefde tegen alle verwachtingen in. The Sun Is Also A Star, onderzoekt of ons leven wordt bepaald door het lot of de willekeurige gebeurtenissen in het universum. De film is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Nicola Yoon. Student en romanticus Daniel Bae en de in Jamaica geboren pragmaticus Natasha Kingsley ontmoeten elkaar - en vallen voor elkaar – op een magische dag in New York. Vonken vliegen er onmiddellijk vanaf tussen deze twee vreemdelingen, die elkaar misschien nooit hadden ontmoet als het lot niet had geholpen. Maar is het lot voldoende om de prille liefde over te laten gaan in ware liefde? Met slechts enkele uren op de klok in wat haar laatste dag in de VS lijkt te zijn, vecht Natasha net zo hard tegen de uitzetting van haar familie als ze vecht tegen haar ontluikende gevoelens voor Daniel, die vervolgens net zo hard werkt om haar te overtuigen dat ze voor elkaar bestemd zijn.

Bekijk hieronder de trailer van The Sun is Also A Star:

• De geest in het plafond - Emily Jackman

• Een schot in de roos - Iris Visser