Recensie: The Upside RECENSIE

Recensie: The Upside

The Upside is een Amerikaanse comedy-drama geregisseerd door Neil Burger en geschreven door Jon Hartmere. Met bekende acteurs zoals onder andere Kevin Hart, Bryan Cranston en Nicole Kidman. Het is een remake van de Franse film Intouchables (2011), die gebaseerd was op het leven van Philippe Pozzo di Borgo.

Miljonair Philip (Bryan Cranston) is aan een rolstoel gekluisterd. In hartje New York woont hij in een kast van een huis. Del (Kevin Hart) woont daar ver vandaan, in een van de grimmige voorsteden. Verdient de jonge man zijn geld niet met schimmige zaakjes, dan heeft hij wel een uitkering. Maar wie bijstand wil, moet solliciteren. Plotseling zit Del met een echte baan opgescheept, als persoonlijke verzorger van Philip. Met zijn tomeloze energie zet hij Philip's stijve huishouden binnen de kortste keren op z'n kop. Maar ook Dels' leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

Voor degenen die Intouchables al eens gezien hebben, is dit geen vernieuwende film. Alles is namelijk exact hetzelfde zoals de wilde achtervolging met de politie wanneer Philip net doet alsof hij een aanval heeft om de agenten af te schudden. Maar ook wanneer Del, Philips baard scheert in verschillende modellen. Verder zitten er kleine verschillen in zoals Dell die in de originele film de naam Driss heeft. Tevens is de film wat meer geamerikaniseerd zoals de algemene sfeer (op straat) en taal (zoals de grapjes). Dit is aardig gedaan.

Jammer genoeg is deze versie niet beter dan het origineel. De soort humor is meestal hetzelfde of niet grappig. Niets is meer verrassend aangezien het een exacte kopie is. Je weet dus al wat er gaat gebeuren en daardoor wordt The Upside wat saai. Burger had een leuke twist kunnen geven aan de film, waar je ook op zit te wachten. Helaas komt dit nergens naar voren.

De acteurs zijn zeker niet slecht. Vooral Hart, die bekent staat om zijn hilarische rollen, is erg goed. Hij heeft in de film een serieuze rol (met de nodige humoristische momenten) en het staat hem erg goed. Ook de chemie tussen Hart en Cranston is geweldig om te zien. Kidman daarentegen val een beetje buiten de boot. Je krijgt het gevoel alsof ze er niet helemaal tussen past. Dit wil niet zeggen dat haar acteerprestaties slecht zijn.

The upside is zeker geen slechte film, hij is aangenaam om te kijken en een leuk tijdverdrijf. Tenminste dat geldt waarschijnlijk alleen wanneer je Intouchables nog nooit hebt gezien. Als dit wel het geval is kan hij wat gaan vervelen en ga je je ergeren aan het feit dat deze film alleen gemaakt is om een Amerikaanse versie te hebben van een fantastische originele film.

Recensie: The Upside

The Upside

1  2  3  4  5

Miljonair Philip is aan een rolstoel gekluisterd. In hartje New York woont hij in een kast van een huis. Del woont daar ver vandaan, in een van de grimmige voorsteden. Verdient de jonge man zijn geld niet met schimmige zaakjes, dan trekt hij wel een uitkering. Maar wie bijstand wil, moet solliciteren. Plotseling zit Del met een echte baan opgescheept, als persoonlijke verzorger van Philip. Met zijn tomeloze energie zet hij Philip's stijve huishouden binnen de kortste keren op z'n kop. Maar ook Dels' leven zal nooit meer hetzelfde zijn.