Recensie: Men in Black: International RECENSIE

Recensie: Men in Black: International

In Men in black: International volgen we, zoals bekend, twee agenten in zwart pak met een zwarte bril. Zij strijden om ervoor te zorgen dat de vrede tussen de mens en de aliens blijft bestaan. Dit doen ze met behulp van een top secret agency en de nodige gadgets. De twee agenten moeten, nadat er een hoge pief in de alienwereld wordt vermoord, op zoek naar een mol binnen de agency van Men in black.

De cast in Men in black: International is behoorlijk indrukwekkend. Chris Hemsworth speelt één van de hoofdrollen, namelijk H. Hij wordt regelmatig behoorlijk weggevaagd door de echte hoofdrolspeelster Tessa Thompson. Zij is ijzersterk in deze rol als nerdy powervrouw M. De afwisseling en tegenstrijdigheid van de twee personages H. en M. is kenmerkend voor de Men in Black films. In dit geval geen ervaren en jonge agent bij elkaar, maar een charmant feestbeest en een nerdy ambitieuze vrouw. Andere rollen zijn voor Emma Thompson en Liam Neeson, al hadden ze deze laatste vanwege stereotype casting misschien beter niet kunnen kiezen.

Men in Black: International is een actiefilm en dat is dan ook precies wat de film aflevert. Vechtscènes, achtervolgingen en geweren vormen de belangrijkste ingrediënten. De humor, die eigenlijk vooral afkomstig is van schattige sidekick Pawny (Kumail Nanjiani), en de verhaallijn zijn bijzaak. Al met al is het verhaal prima, maar wel wat voorspelbaar en zeker niet origineel. Het verplaatsen van de actie naar verschillende locaties over de hele wereld maakt hier iets van goed, maar niet voldoende. Dit is ook te merken bij de verschillende personages. Er zit weinig karakter in, ze blijven allemaal wat oppervlakkig. Alhoewel we M. iets beter leren kennen, weten we over H (Chris Hemsworth) eigenlijk vrijwel niets aan het einde van de film. In dit geval hebben de makers gekozen voor keiharde actie zonder diepgang.

Deze nieuwe film sluit mooi aan bij de eerdere Men in Black films, al is deze film ook los van de franchise prima te volgen. Eigenlijk is de film goed te vergelijken met de 1e Men in Black film, maar dan in een nieuw jasje gestoken. Zo hebben Emma Thompson en Tessa Thompson in hun rollen een vermakelijk gesprekje over de term “Men in Black”. Aangezien de rol en positie van de vrouw veel besproken wordt in de media, kunnen Amerikaanse filmmakers het niet laten om hier even een flinke knipoog (of meer een middelvinger) naar te maken.

Al met al is Men in Black: International een lekkere actiefilm.

Recensie: Men in Black: International

Men In Black: International (Blu-ray)

1  2  3  4  5

The Men in Black hebben altijd de aarde beschermd tegen het uitschot van het universum. In deze nieuwe spectaculaire 3D actiefilm krijgen agent H (Chris Hemsworth) en agent M (Tessa Thompson) te maken met de grootste en meest wereldwijde dreiging tot nu toe: een mol in de Men in Black organisatie.

Bekijk hieronder de trailer: