Recensie: Spider-Man: Far From Home RECENSIE

Recensie: Spider-Man: Far From Home

Spider-Man: Far From Home speelt zich af na de gebeurtenissen in Avengers: Endgame. Peter Parker zal het nu zonder zijn held, mentor en grote voorbeeld Tony ‘Iron-Man’ Stark moeten doen. Hij wil even alles vergeten en gaat met zijn klas op reis door Europa. De reis start in Venetië, maar de slechteriken gunnen Peter Parker geen moment rust. De Elementals bedreigen de wereld en als hij niet snel gaat samenwerken met Nick Fury en de nieuwe superheld 'Mysterio' zal de Aarde weleens vernietigd kunnen worden. Het wordt tijd dat Peter zijn verantwoordelijkheden als superheld (en Avenger) onder ogen gaat komen voordat het te laat is.

In Spider-Man: Far From Home is Tom Holland voor de vierde keer te zien als Spider-Man. Hij geeft echt een eigen draai aan het personage van Peter Parker en weet hem erg grappig neer te zetten. Ook in deze film weet hij daar wederom in te slagen, maar hij laat ook zien dat hij serieus kan zijn als het moet. Hij zet zijn eigen verdriet en gevoelens aan de kant. In Spider-Man: Far From Home maakt Peter Parker dan ook een mooie ontwikkeling door en je ziet dat hij als mens en als superheld ontzettend groeit.

Wow, Marvel weet een erg indrukwekkende slechterik in Spider-Man: Far From Home neer te zetten! De slechterik bestaat uit zoveel verschillende lagen dat het echt moeilijk gaat worden om hem te verslaan. Er is namelijk overal aan gedacht. Al moet je als kijker wel echt goed opletten, omdat het allemaal best wel ingewikkeld in elkaar zit (soms een klein beetje te ingewikkeld, waardoor een bepaalde scène een beetje onrealistisch kan overkomen).

Spider-Man: Far From Home heeft een grote verrassing voor de kijker in petto en de kans is erg groot dat je die niet ziet aankomen. Dit is zeker een ontzettend groot pluspunt aan de film! Net als het feit dat de vrienden van Peter Parker, en dan met name Ned en M.J., best een grote rol hebben. Er is erg veel chemie tussen de acteurs en dan met name tussen Tom Holland en Zendaya (M.J.). Hun opbloeiende romance is ontzettend lief en geeft de film een luchtig tintje! Ook Jake Gyllenhaal als ‘Mysterio’ doet het erg goed. Hij is natuurlijk nieuw in de Marvel films, maar daar merk je niks van.

In principe wordt Spider-Man: Far From Home erg mooi afgerond, zonder een open einde. Maar Marvel zou Marvel natuurlijk niet zijn als er geen post-credits zouden zijn. Hierin wordt de kijker nog een keertje omver geblazen en heel erg nieuwsgierig gemaakt naar de volgende film. Want wat staat onze vriendelijke superheld nu weer te wachten? En gaat het hem lukken om dit probleempje op te lossen?

Kortom, Spider-Man: Far From Home is weer een mooie toevoeging aan het Marvel Cinematic Universe. Het verhaal is verrassend, origineel en zit vol met humor. Een echte aanrader voor de fans!

Recensie: Spider-Man: Far From Home

Spider-Man: Far From Home

1  2  3  4  5

Na de gebeurtenissen van Avengers: Endgame keert Peter Parker (Tom Holland) terug in Spider-Man: Far From Home. Onze vriendelijke buurtsuperheld besluit om samen met zijn beste vrienden Ned, MJ en anderen op vakantie naar Europa te gaan. Het plan van Peter om een paar weken geen superheld te zijn, moet hij echter snel schrappen wanneer hij met tegenzin instemt om Nick Fury (Samuel L. Jackson) te helpen het mysterie van verschillende elementaire aanvallen van wezens te ontrafelen. Spider-Man en Mysterio (Jake Gyllenhaal) bundelen hun krachten om de chaos op het continent te bestrijden, maar niets is wat het lijkt.

Bekijk hieronder de trailer: