Recensie: Suits Seizoen 8 RECENSIE

Recensie: Suits Seizoen 8

In seizoen 8 van Suits is de advocatenfirma Zane Specter Litt vooral druk met het vinden van een nieuwe balans na het vertrek van Jessica Pearson en Mike Ross. Ook de komst van een aantal nieuwkomers zoals Robert Zane en Samantha Wheeler maken dat het moeite kost om deze balans te vinden.

Trouwe fans van Suits zullen met gemengde gevoelens naar dit seizoen hebben uitgekeken. Enerzijds vol verwachting naar een nieuw seizoen, anderzijds zijn er een aantal vertrouwde en geliefde gezichten verdwenen dus is het spannend hoe goed dit seizoen zal zijn. Het is ook echt even wennen zonder Mike Ross en de dynamiek tussen hem en Harvey Specter. Het is ook duidelijk te merken dat laatstgenoemde zijn maatje mist. Uiteindelijk went het wel en lijkt de cast in de oude vertrouwde goede flow te komen. Als kijker ga je hier een beetje in mee. In het begin is het even wennen en erin komen maar het is zeker de moeite waard om door te kijken. Na een paar afleveringen zit je er weer helemaal in.

De opbouw van dit seizoen van Suits zit goed in elkaar. Zoals altijd staan er één of meerdere rechtszaken centraal per aflevering. De rode draad in het verhaal is het vinden van de eerder genoemde balans. In het begin ligt de focus vooral op het leren kennen van elkaar als collega’s en de nodige conflicten die hiermee gepaard gaan. Tegen het einde van het seizoen lijkt deze balans gevonden en is de firma weer een grote familie. Met alle kleine onenigheden die binnen een familie kunnen voorkomen natuurlijk. Zoals we gewend zijn van Suits draaien de laatste afleveringen weer om een grotere bedreiging van de firma die ze als team moeten bestrijden.

De meest opvallende nieuwkomer dit seizoen van Suits is Samantha Wheeler die wordt gespeeld door Katherine Heighl. Een personage dat vanaf het begin je interesse wekt en die je meteen in je hart sluit. Haar ontwikkeling door het seizoen heen versterkt dit alleen maar en maakt nieuwsgierig naar hoe het volgende seizoen voor haar gaat verlopen. Een ander personage dat echt shined dit seizoen is Louis Litt (Rick Hoffman). Hij maakt van alle personages dit seizoen de sterkste ontwikkeling door en stijgt op alle vlakken boven zichzelf uit. En dat zonder zijn heerlijke eigenaardigheden kwijt te raken. Andere oudgedienden Harvey Specter (Gabriel Macht) en Donna Paulsen (Sarah Rafferty) lijken hun mojo een beetje kwijt te zijn. Of ze staan te veel stil in hun ontwikkeling ten opzichte van de rest. Pas in de laatste afleveringen lijken ze hierin aan een inhaalslag te beginnen wat hoop geeft voor het volgende seizoen.

Seizoen 8 van Suits is zeker de moeite waard om te bekijken. Suits is wel echt een serie waarvan je de eerdere seizoenen moet hebben gezien om het verhaal te kunnen volgen. En dat is ook een sterke kant van deze serie. Wordt Mike Ross gemist in dit seizoen? Ja, ook al wordt dit gevoel minder tegen het einde van dit seizoen. Is de serie beter met Mike Ross? Dat zal het volgende seizoen uitwijzen want volgens de geruchten is hij dan terug. Zeker iets om naar uit te kijken dus ook al wordt seizoen 9 aangekondigd als laatste seizoen!

Recensie: Suits Seizoen 8

Suits - Seizoen 8

1  2  3  4  5

Suits draait om een blits advocatenkantoor in Manhattan onder leiding van de legendarische advocaat Harvey Specter (Gabriel Macht), zijn intelligente maar fijnbesnaarde partner Louis Litt (Rick Hoffman) en Donna Paulsen (Sarah Rafferty), de secretaresse die COO werd. Na het overleven van een heftige machtsstrijd en het verlies van enkele sleutelfiguren, kan het trio zich weer voluit op het winnen van prestigieuze processen toeleggen, met steun van de onnavolgbare Alex Williams (Dulé Hill) en de onmiskenbaar getalenteerde Katrina Bennett (Amanda Schull). We maken ook kennis met Samantha Wheeler (Katherine Heigl), een topadvocate die zich in het bedrijf heeft binnengewurmd en daar graag de boel wat opschudt. Een briljant, bont gezelschap al zijn kennis, humor en intuïtie moet bundelen om hun klanten tevreden te stellen en hun bedrijf overeind te houden.