Recensie: Stranger Things seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Stranger Things seizoen 3

In Stranger Things seizoen 3 krijgen Mike, Eleven, Dustin, Will, Max en Lucas opnieuw te maken met The Upside Down. Door inmenging van de Russen is de poort weer opengegaan en loopt de Mind Flayer weer vrij rond in het stadje Hawkins.

Stranger Things is al sinds het eerste seizoen een grote hit op Netflix. Dit is niet gek, aangezien het verhaal goed in elkaar zit en de kinderen ook nog eens stuk voor stuk ontzettend goed acteren. Stranger Things seizoen 3 bevat eigenlijk hetzelfde recept als de voorgaande twee seizoenen: het bevat humor, spannende scènes en er is een mysterie. Toch voelt Stranger Things seizoen 3 toch een klein beetje als een herhalingsoefening. De opbouw is hetzelfde als de eerdere seizoenen en je hebt het idee dat je het allemaal al een keer gezien hebt. Ondanks dat dit een minpunt was, belet dit de kijker zeker niet in het kijkplezier!

Stranger Things seizoen 3 voelt eigenlijk een beetje als thuiskomen. Hawkins is inmiddels bekend bij de kijker en je ziet de kinderen langzaam opgroeien. Het is leuk om te zien hoe de hoofdpersonages te maken krijgen met eerste liefdes, maar ook met liefdesverdriet. Allemaal groeien ze als karakter en ze gaan ook echt door een puberfase heen. Het is van de schrijvers een goede stap geweest om de karakters mee te laten groeien met de acteurs. Alle karakters hebben een ontwikkeling doorgemaakt. Met name Eleven. Zij heeft altijd naar anderen moeten luisteren en moeten doen wat anderen van haar verlangden. In dit seizoen ontdekt ze wie ze eigenlijk zelf is en wat zíj graag wil doen. Deze ontwikkeling is voor de kijker mooi om te zien.

In het tweede seizoen zagen we al een bromance opbloeien tussen Dustin en Steve. Gelukkig wordt dit in het derde seizoen voortgezet! De twee karakters hebben veel screentijd samen en de acteurs hebben overduidelijk een goede chemie samen. Het is onmogelijk om niet met een grote glimlach naar hun scènes te kijken. Ook nieuwkomer Robin is een leuk personage. Het karakter wordt gespeeld door Maya Hawke, de dochter van Uma Thurman en Ethan Hawke. Met zulke ouders kan een acteergen bijna niet missen en met haar rol in Stranger Things bewijst ze dat ook zij een erg goede actrice is.

Het verhaal van Stranger Things zit zoals altijd weer goed in elkaar, al moet gezegd worden dat ook hier de nieuwigheid er een beetje af is. De mindflayer hebben we al een keer eerder gezien en we weten ongeveer wat The Upside Down inhoudt. Desalniettemin zijn alle overige verhaallijnen ontzettend vermakelijk en ondanks de herkenbaarheid van het hoofdverhaal blijft het gewoon onwijs leuk. Nog een klein minpuntje was de ongeloofwaardigheid in dit seizoen. Zo proberen de Russen het portaal naar de Upside Down te openen en breken de kinderen in het ondergrondse Russische lab in. Dit zorgt voor een vermakelijke verhaallijn maar het neemt de geloofwaardigheid wel iets weg.

Stranger Things seizoen 3 stelt al met al zeker niet teleur. De makers hadden op sommige punten wat origineler in het verhaal kunnen zijn, maar desalniettemin zullen de fans zeker genieten van dit derde seizoen. Het doet wat het moet doen: zorgen voor kijkplezier. Daarnaast zijn alle acteur steengoed en zitten er weer een aantal hilarische momenten in dit seizoen. Stranger Things seizoen 3 krijgt van mij daarom 4 hartjes.

Recensie: Stranger Things seizoen 3

Stranger Things - Seizoen 3

1  2  3  4  5