Recensie: Young Sheldon seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Young Sheldon seizoen 1

De meeste hebben wel gehoord van de spin-off van The Big Bang Theory, Young Sheldon. Voor alle fans van The Big Bang Theory was dit natuurlijk geweldig nieuws. Op deze manier hoeven wij de serie iets minder te missen. In Young Sheldon komt Sheldon Cooper terug als kindje van 9. Het speelt zich af in 1989 in Texas en Sheldon woont bij zijn vader, moeder, tweelingzusje Missy en zijn oudere broer Georgie. De bekende Meemaw woont aan de overkant van de straat en met haar erbij heb je de vaste cast van Young Sheldon.

Sheldon Cooper is een jong genie en zit al op de middelbare school. Wat jammer is voor zijn grote broer Georgie want niemand wil zijn kleine broertje bij hem in de klas. Maar halverwege het seizoen is Sheldon ook de middelbare school ontgroeid. En zo komt er ook weer een nieuw leuk karakter in de serie namelijk de professor.

De meningen zijn verdeeld over Young Sheldon maar ik vind dat de serie wel werkt. Sheldon is een (onbedoeld) grappig karakter, heel slim en natuurlijk super autistisch (ook al heeft zijn moeder hem laten testen). Net zoals volwassenen heeft hij hier ook grote moeite met de gevoelens van anderen en alle vormen van sociale omgang. Maar omdat het nog maar een klein jongetje is worden veel serieuze situaties juist grappig en schattig.

Er is echt een topcast gevonden voor de serie. Iain Armitage, die een jonge Jim Parsons vertolkt lijkt goed genoeg om continuïteit te bewerkstelligen, maar hij voegt ook een verrassend zoete onschuld toe die de volwassen versie van het personage zelden onthult (alleen in latere seizoenen van BBT). Missy, Sheldon zijn tweelingzus wordt gespeeld door Reagan Revord en zij heeft een sarcastische humor en minachtende superioriteit die zowel hilarisch zijn als een hint waar de volwassen Sheldon enkele van zijn meest irritante gewoonten leerde. Montana Jordan is de oudere broer Georgie die in de schaduw van zijn broer moet leven. Maar hij heeft genoeg praatjes en een simpel maar vrolijk karakter.

Zoe Perry is de “nieuwe” moeder van Sheldon, Mary, wat lastig is omdat dit karakter echt al goed vertolkt is door Laurie Metcalf in The Big Bang Theory. Maar wat misschien niet veel mensen weten is dat Zoe Perry de dochter van Laurie Metcalf is wat wel zorgt voor een fysieke gelijkenis. De vader wordt gespeeld door Lance Barber, waarvan wij weten dat hij is overleden tegen de tijd dat we Sheldon voor het eerst ontmoeten in The Big Bang Theory. Ook hij zet een sterk karakter neer waarbij ik hoop dat hij het toch nog even uithoudt. De ster naast Sheldon is natuurlijk Meemaw gespeeld door Annie Potts. Een geweldig karakter die de serie helemaal maakt met haar humor, gevatheid en sarcasme.

Recensie: Young Sheldon seizoen 1

Young Sheldon - seizoen 1

1  2  3  4  5