Recensie: Baantjer het begin RECENSIE

Recensie: Baantjer het begin

Wanneer rechercheur de Cock, met C–O–C-K, op het politiebureau op de Warmoesstraat in Amsterdam begint, zijn ze een aanslag tijdens de kroning van prinses Beatrix aan het voorkomen. Al snel komen er allerlei andere zaken aan het licht, waarbij duidelijk wordt dat zijn partner deze zaken liever had willen verdoezelen. Lukt het de Cock om de aanslag tijdens de kroning te voorkomen? En welk verband hebben de andere gebeurtenissen met elkaar?

Baantjer het begin laat de begintijd zien van de carrière van Jurre de Cock. We kennen hem van de serie Baantjer die vele jaren op de Nederlandse televisie verschenen is. Het is erg leuk om te zien dat bepaalde vaste items ook in deze film terug te vinden zijn, waardoor het ook echt een terugblik is naar het begin van rechercheur de Cock. Wie jarenlang elke vrijdagavond voor de buis zat om niks te missen van rechercheur de Cock, kan ik deze film echt aanraden!

Het verhaal in deze film is af en toe wat onduidelijk. Wie heeft nu waarmee te maken? is bijvoorbeeld iets wat ik me wel eens afgevraagd heb. Aan het eind van de film heb je voor het grootste gedeelte antwoord gekregen. Hierdoor heb je wel een voldaan gevoel als je de film af hebt gekeken. Je blijft echter wel geboeid kijken omdat je graag wilt weten wat de verschillende zaken met elkaar te maken hebben en hoe het daarmee afloopt.

Baantjer het begin heeft vele bekende Nederlanders in de hoofdrol. Zo spelen Waldemar Torenstra en Tygo Gernandt het duo de Cock en zijn partner Montijn. Het is erg leuk om deze personen in de film te zien. Ze passen in de karakters die we al kennen uit Baantjer, ondanks dat Montijn niet de bekende partner van de Cock uit de tv serie is. Je krijgt daardoor een nog vertrouwder gevoel, omdat je de personen en personages al kent.

Baantjer het begin is een leuke film om naar te kijken. De film heeft genoeg spannende situaties, waardoor je geboeid blijft kijken. Ze hebben aan de vaste items gedacht die herkenbaar zijn uit de televisie serie Baantjer. Het verhaal is ook gebaseerd op de werken van A.C. Baantjer, waardoor alles klopt.

Er gebeurt in het begin veel, waardoor je af en toe de draad kwijt bent, maar deze kan je al snel weer oppakken als er weer meer informatie gegeven wordt. Het is niet storend om het verhaal te volgen. Het verhaal eindigt vrij open, wat logisch is, omdat dit het begin moet weergeven van Baantjer. Wat mij betreft mag er zeker een vervolg op komen!

Recensie: Baantjer het begin

Baantjer Het Begin

1  2  3  4  5

In de roerige jaren 80 wordt rechercheur De Cock (Waldemar Torenstra) gestationeerd in het rauwe politiestation op de Warmoesstraat in Amsterdam. Samen met zijn nieuwe partner Montijn (Tygo Gernandt) stuit de Cock op een moordzaak die leidt naar een mogelijke aanslag tijdens de kroning van Prinses Beatrix. Ze moeten alles op alles zetten om een drama op de kroningsdag te voorkomen.

Bekijk hieronder de trailer: