Recensie: Ralph Breaks the Internet RECENSIE

Recensie: Ralph Breaks the Internet

Ralph Breaks the Internet is het vervolg op de film Wreck-it Ralph. Dit tweede deel speelt zich ongeveer zes jaar na de eerste film af. Ralph en Vanellope zijn de beste vrienden en zijn eigenlijk onafscheidelijk. Vanellope voelt zich alleen een beetje ongelukkig omdat haar spel Sugar Rush haar niks nieuws meer biedt. Wanneer Ralph probeert om haar op te vrolijken door een nieuwe racebaan te creëeren wordt Sugar Rush per ongeluk gesloopt. Om het spel te kunnen repareren hebben Ralph en Vanellope een racestuur nodig zodat de kinderen in de Arcade het spel weer kunnen spelen. Het stuur kunnen ze op eBay kopen. Ralph en Vanellope duiken het internet in om het stuur in handen te krijgen en Vanellope’s spel te redden. Maar of ze dat gaat lukken?

Het eerste deel van Wreck-it Ralph was een groot succes. Zowel kinderen als de ouders konden erg van die film genieten. Voor de kinderen was het sowieso een leuk verhaal over gamekarakters, maar vooral de ouders zullen de referenties uit die film herkennen. In Ralph Breaks the Internet wordt er nog wat meer ingespeeld op de jongere doelgroep door het internet op te gaan. En wat hebben de makers dat fantastisch gedaan! Het internet, iets onbereikbaars en onomvatbaars voor het menselijk brein, hebben ze juist heel vatbaar en toegankelijk weten te maken door het te illustreren als een enorme metropool! Deze stad komt tot leven met ontzettend veel herkenbare gebouwen. Zo komen onder andere Snapchat, Twitter, Facebook, IMDB en Google voorbij. Het is een waar feest voor herkenning voor jong en oud. Daarnaast hebben de makers het internet ook op de hak weten te nemen. Met ontzettend veel humor en scherpheid weten ze het internet een vaste vorm te geven. Voor iedereen zal er wel iets herkenbaars inzitten!

Mocht je de trailer van de film gezien hebben dan weet je dat ook alle Disney prinsessen erin voor zullen komen. Dit is dan ook wel één van de hoogtepunten in de film. Met name hoe de prinsessen omschrijven wanneer je weet of je een prinses bent (moet een grote sterke man je redden?!) is ontzettend hilarisch! Ze nemen de films met veel liefde op de hak zonder dat het overdreven wordt. Daarnaast weet Ralph Breaks the Internet ook nog eens ontzettend veel easter eggs in de film te stoppen. Van de quotes op de t-shirts van de Disney prinsessen tot aan alles wat er op de achtergrond gaande is, je komt haast ogen tekort! Je zou Ralph Breaks the Internet zo nog 5 keer kunnen zien en elke keer weer iets anders opmerken, dat is erg leuk gedaan van de makers! (Ook maakt de meester van de cameo’s, Stan Lee, ook in Ralph Breaks the Internet weer een cameo als je goed oplet).

Daarnaast weet Ralph Breaks the Internet ook nog eens te boeien met het verhaal. De makers hebben duidelijk over het verhaal nagedacht en bedacht wat ze met dit vervolg wilden laten zien. Er zit niet alleen veel humor in, maar ook diepgang en een goede boodschap over vriendschap.

Ralph Breaks the Internet is een waardig vervolg op Wreck-it Ralph dat zeker niet onderdoet voor het origineel! De film is ontzettend humoristisch en staat bol van leuke easter eggs en verwijzingen. Ralph Breaks the Internet is een aanrader voor iedereen die van het eerste deel genoten heeft!

Recensie: Ralph Breaks the Internet

Ralph Breaks the Internet

1  2  3  4  5