Recensie: Nieuwe buren seizoen 4 RECENSIE

Recensie: Nieuwe buren seizoen 4

In Nieuwe buren seizoen 4 maakt Eva kennis met Olivier en Victoria. Dat dit contact niet alleen positief blijkt te zijn is natuurlijk geen verrassing voor de fans van Nieuwe buren. Ondertussen probeert ook Lilly haar leven weer op te bouwen in de Zonnewijk. En maken we kennis met een ander nieuw koppel: Kik en Sophie.

Zoals we van de serie Nieuwe buren gewend zijn zorgt ook seizoen 4 weer voor heel wat bloedstollende momenten. Meer zelfs dan verwacht na seizoen 3. Dat er een vierde seizoen zou komen had de oplettende kijker natuurlijk al verwacht nadat er een glimp van Benja Bruijning (Olivier) te zien was aan het einde van seizoen 3. Dat is dan ook meteen de enige spoiler die seizoen 3 al weggaf over seizoen 4. Mede doordat er meer in het buitenland afspeelt is er meer afwisseling dan in het voorgaande seizoen. Door deze verandering in combinatie met een aantal grote verrassingen in de verhaallijn is het de makers gelukt de kijker toch weer te boeien.

Alleen al de cast van Nieuwe buren seizoen 4 maakt dit seizoen de moeite waard om te kijken. Natuurlijk zijn oudgedienden Bracha van Doesburgh (Eva) en Anneke Blok (Lilly) weer van de partij. Daarnaast zijn er nog meer oude bekenden te zien maar om een spoiler te voorkomen zal ik ze niet allemaal noemen. Persoonlijk is het personage Eva niet favoriet maar in een goede serie hoort natuurlijk ook iemand die je minder aardig vindt. Lilly daarentegen lijkt elk seizoen leuker te worden, alle credits hiervoor voor Anneke Blok. Ook dit seizoen zijn de oudgedienden weer goed gemixt met nieuwe personages gespeeld door Benja Bruijning (Olivier), Anna Drijver (Victoria), Kay Greydanus (Kik) en Sarah Chronis (Sophie). Wederom weer een zeer getalenteerde cast waarbij weer eens duidelijk wordt wat we in Nederland allemaal in huis hebben.

Alles bij elkaar is seizoen 4 van Nieuwe buren zeer geslaagd te noemen. Zeker in vergelijking met seizoen 3. Het is nog niet duidelijk of er een seizoen 5 gaat komen. Het einde van seizoen 4 geeft hier geen aanwijzingen voor en het is ook nog niet aangekondigd. Wat deze recensent betreft is het zo mooi geweest en is het beter af te sluiten met dit goede seizoen dan nog een keer de gok te wagen.

Recensie: Nieuwe buren seizoen 4

Nieuwe Buren - Seizoen 4

1  2  3  4  5

Eva is met Roosje gevlucht naar Sardinië en probeert uit handen van de autoriteiten te blijven. Geholpen door haar buren, de eigenzinnige Olivier en verleidelijke Victoria, bouwt ze op het eiland een nieuw leven op. Maar haar nieuwe verblijfplaats is niet de veilige haven waar ze op gehoopt had. Nadat hij uit het ziekenhuis ontslagen is gaat Peter op zoek naar zijn vrouw en dochter. In de Zonnewijk trekt een jong stel, net zwanger, in het oude huis van Milo en Anouk en na haar vrijlating staat Wilma bij Lilly op de stoep. Als Peter een aanwijzing krijgt dat Eva op Sardinië zit twijfelt hij geen seconde en reist haar achterna. Enige tijd later duiken onder verdachte omstandigheden Victoria en Olivier ineens op in de Zonnewijk. Geen spoor meer van Eva, Roosje en Peter.