Recensie: Chicago Fire - Seizoen 7 RECENSIE

Recensie: Chicago Fire - Seizoen 7

In Chicago Fire – Seizoen 7 gaat het leven nog steeds z’n dramatische gangetje in Firestation 51. Zo komt de relatie tussen Matt Casey en Gabriela Dawson tot een einde, omdat zij besluit in Puerto Rico te blijven. Dit tot spijt van veel fans die “team Dawsey” weer maar eens op de klippen zagen lopen. Ook de relatie tussen Severide en Kidd loopt averij op en Brett stort zich onverwacht  in een relatie met een kapelaan. Veel liefdesperikelen dus, maar ook een overijverige assistent van de brandweercommissaris, een sterfgeval, brandstichting en in de laatste aflevering de grootste cliffhanger tot nu toe.

In de hoofdrol nog steeds Matt Casey (Jesse Spencer), Kelly Severide (Taylor Kinney), Sylvie Brett (Kara Killmer), Stella Kidd (Miranda Rae Mayo) en co. Gabriela Dawson (Monica Raymund) maakt bij de start nog kort haar opwachting, maar verdwijnt dan om plaats te maken voor Emily Foster (Annie Ilonzeh). De subtiele humor in de reeks is gewoontegetrouw afkomstig van de interactie tussen Mouch (Christian Stolte), Joe Cruz (Joe Minoso), Otis (Yuri Sardarov) en Christopher Herrmann (David Eigenberg). De nerveuze manier waarop ze met elkaar omgaan en reageren op het gesar van anderen doet menig kijker al eens gniffelen, ook is de hevigheid waarmee Hermann tekeer kan gaan tegen vermeend onrecht is befaamd.

Seizoen 7 van Chicago Fire verloopt volgens een beproefd recept. Tegen de achtergrond van noodsituaties waar het team op af wordt gestuurd, spelen zich een aantal dingen af binnen de persoonlijke situaties van de brandweerlieden. Vaak krijgen die de overhand in het verhaal en ligt de nadruk minder op het werk dat ze verrichten. De meest opvallende zaken dit seizoen zijn de voortdurende aanwezigheid van controleur Gorsch die de sfeer in de kazerne behoorlijk verziekt en de komst van de nieuwe ambulancier Emily Foster. Ook de romance van Casey met reporter Naomi Graham en de gevolgen van het onderzoek dat ze samen voeren zorgen voor een flikkering spanning.

De afleveringen waarin Foster een dokter wijst op zijn gemaakte fout en die waarin Hank Voight van Chicago PD opdaagt en Cruz undercover gaat, behoren tot de betere van het seizoen. Het gehakketak met Gorsch is amusant en enerverend tegelijk en het afscheid van een nevenpersonage zorgt voor de emotionele noot.

Chicago Fire – Seizoen 7 is leuk tijdverdrijf, kijken vergt weinig inspanning en het leven in de kazerne staat niet stil. Het geheel kon echter wat meer pit gebruiken. De afleveringen brengen weinig nieuws en het lijkt alsof de scenarioschrijvers geen originele wendingen meer konden bedenken en zich daarom maar voluit op het romantische aspect hebben gestort. Toegegeven, in eerdere seizoenen speelde dat ook een rol, maar de banden tussen de verschillende personages kregen nu weinig nieuwe impulsen en al beweegt er veel in relatieland, toch lijkt het allemaal wat voort te kabbelen. Helaas weinig nieuws onder de zon, maar de laatste aflevering belooft hopelijk veel goeds voor seizoen 8 van de serie.

Recensie: Chicago Fire - Seizoen 7

Chicago Fire - Seizoen 7

1  2  3  4  5

Chicago Fire brandt feller dan ooit in dit gloeiende zevende seizoen. Volg de brandweerlieden, het reddingsteam en de paramedici van Chicago Firehouse 51 terwijl ze hun levens op het spel zetten om hun
    eigen stad veilig te stellen. Captain (Jesse Spencer) pakt het commando weer op van de trucks terwijl Luitenant Kelly Severide (Taylor Kinney) de reddingsteams aanstuurt.
    Er staat het team grote veranderingen te wachten in dit seizoen: het vertrek van een geliefd lid van de crew, maar
    ook voegen zich weer frisse gezichten bij de ploeg.