Recensie: Modern Family seizoen 9 RECENSIE

Recensie: Modern Family seizoen 9

Met al acht seizoenen achter de rug en enkele seizoenen in het vooruitzicht is Modern Family nog altijd succesvol. Het concept is nog altijd onveranderd; we volgen drie gezinnen in één moderne familie en het leven van deze mensen is een grote komedie.

Modern family is een serie die je gemakkelijk kan kijken. Het is lekker luchtig en zorgt altijd voor een lach op je gezicht of zelfs hardop awkward lachen. Zoals eerder gezegd is er eigenlijk weinig veranderd in Modern family in al die jaren. Is dat erg? Nee. Why change a winning team? De korte op elkaar volgende scènes blijven sterk en de documentaire-achtige stukjes waarin de cast tegen de camera spreekt onderscheidt Modern family van andere series.

Nog iets wat nooit gaat vervelen is de ijzersterke cast. De volwassenen in de serie blijven overtuigend als altijd. In het bijzonder is het leuk om te zien hoe de jeugd opgroeit. Met name de kinderen van Claire en Phil zijn al behoorlijk volwassenen en dit brengt vernieuwende thema’s met zich mee. Het trio Haley, Alex en Luke zijn in dit seizoen dan ook het meest vermakelijk en vernieuwend. Modern family blijft origineel en weet herkenbare en soms ook gevoelige thema’s op een mooie manier over te brengen in vlotte afleveringen.

Het enige minpunt van Modern family zijn de al jaren volwassen personages. Wanneer je Modern family vergelijkt met andere langdurende sitcoms zou je bij Cam, Mitchell, Claire, Phil, Gloria en Jay ook wel wat groei verwachten in hun karakters. Wanneer je een willekeurige aflevering uit seizoen 9 vergelijkt met seizoen 1 of 2, zie je eigenlijk weinig vooruitgang of extra diepgang in de karakters. Bij de jeugd is dit gelukkig wel het geval, maar dat komt natuurlijk ook omdat ze opgroeien in de serie. Echter, de volwassenen blijven vrij oppervlakkige personages. Modern family laat dan ook vooral zien dat ze goed zijn in een lach, maar af en toe een moment van ontroering (zoals bij Friends of How i met your mother wel het geval is) blijft achterwege.

Al met al blijft Modern family heerlijk vermakelijk en wanneer je eenmaal begint, kan je niet stoppen met kijken..

Recensie: Modern Family seizoen 9

Modern Family - Seizoen 9

1  2  3  4  5

Het krankzinnige negende seizoen van Modern Family draait om het wel en wee van de Pritchett-Dunphy-Tucker clan, geleid door Jay Pritchett. Jay en zijn levenslustige tweede vrouw Gloria proberen hun jongste zoon Joe en Gloria’s binnenkort naar de universiteit vertrekkende zoon Manny op te voeden. Ondertussen hebben de kinderen van Jay’s dochter Claire en haar man Phil het ouderlijk huis verlaten, terwijl Claire’s broer Mitchell en zijn man Cameron met vallen en opstaan proberen hun begaafde dochter Lily groot te brengen. Samen bieden deze drie unieke huishoudens ons een hilarisch kijkje in het warme, soms ook komische gezinsnest van een moderne familie.