Recensie: American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 RECENSIE

Recensie: American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8

Bij American Horror Story wordt er natuurlijk elk seizoen een compleet nieuw verhaal verteld. Dit keer draait het om de Apocalypse; het einde van de wereld! Maar niet voor iedereen is dit het einde, want de mensen met genoeg geld of de mensen met de juiste genen mogen verblijven in één van de buitenposten die door een mysterieuze coöperatie zijn gebouwd. In American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 volgen wij buitenpost 3. Het gaat er hard aan toe en er gelden vreemde regels. Maar op een dag verschijnt Michael Langdon. Er is iets vreemds met hem aan de hand en hij creëert chaos in de buitenpost. Wie is hij? En wat komt hij precies doen?

American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 begint redelijk langzaam. Het is hier en daar een klein beetje saai en de kijker wordt nog niet echt gegrepen door het verhaal. Dat komt pas ongeveer vanaf de derde aflevering, wanneer je een glimp opvangt van Michael Langdons ware identiteit. Het wordt hierdoor iets spannender, er komt een beetje horror in het verhaal en het wordt hier en daar iets bloederiger. Precies zoals we gewend zijn van deze serie.

American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 is voor de trouwe fans een feest van herkenning! Er worden namelijk referenties gemaakt naar eerdere seizoenen. Zo brengen we weer een bezoekje aan Murder House (Seizoen 1), verschijnt de Coven (Seizoen 3) op het toneel en keren we terug naar Hotel Cortez (Seizoen 5). Waarom precies? Dat ga ik jullie natuurlijk niet vertellen, dat blijft een verrassing. Het zit in ieder geval ontzettend goed in elkaar en het lijkt wel alsof de makers in het eerste seizoen aan het nadenken waren over het verhaal voor seizoen 8.

Ook als je het eerste, derde en vijfde seizoen niet gezien hebt, is American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 prima te volgen. Het is zeker los te zien, omdat het een compleet nieuw verhaal is. Toch is het wel leuk als je weet wat er allemaal gebeurt is in de eerdere seizoenen, want dan snap je nog beter wie de personages zijn! Zeker omdat sommige personages door dezelfde acteur/actrice gespeeld worden.

Het verhaal in American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 wordt erg goed opgebouwd. Het heeft een duidelijk begin, middenstuk en einde. Door middel van flashbacks komt de kijker langzaam te weten wat er gebeurt is voor de Apocalypse en wie Michael Langdon is. Hierdoor worden de afleveringen steeds spannender en verslavender. Verder is ook de uitwerking van het verhaal heel goed gedaan en het is zeker niet lastig om dit seizoen te volgen en te begrijpen.

Sarah Paulson is weer op dreef in dit seizoen. Ze is te zien in meerdere rollen en ze weet ieder karakter uniek neer te zetten! Je krijgt bijna het gevoel dat je naar een hele andere actrice zit te kijken. Onwijs knap gedaan! Dit geldt zeker ook voor Evan Peters. Daarnaast was het ook een heerlijke verrassing dat Emma Roberts weer in de huid van Madison Montgomery is gekropen en dat we weer van haar acteertalent konden genieten!

Kortom, American Horror Story: Apocalypse - Seizoen 8 is weer een heerlijke toevoeging aan deze anthologische horrorserie. Hoewel het seizoen een traag begin heeft, is het precies wat je ervan verwacht en zit het vol horror, spanning en is lekker bloederig. Het is een duivels seizoen!

American Horror Story - Seizoen 8

1  2  3  4  5

Na de nucleaire apocalypse verblijft de gekozen elite in de buitenposten die door de mysterieuze coöperatie zijn gecreëerd. De onverwachte komst van Michael Langdon (Cody Fern), een coöperatieve vertegenwoordiger die vastberaden is om met een geheim paradijs de maatschappij te redden, brengt chaos in de orde. Er volgt een slagveld die het laatste conflict tussen goed en kwaad zal oplossen.

• Top 10 Nederlandse romcoms

• Wat doet de cast van The Santa Clause nu?

• De beste aankomende films van 2021 en 2022