Recensie: Maleficent: Mistress of Evil RECENSIE

Recensie: Maleficent: Mistress of Evil

Na het magische avontuur waarin de relatie van Maleficent en Aurora begon, is er nu een vervolg! In deze spectaculaire film gaat het verhaal verder, ongeveer 5 jaar na de gebeurtenissen uit deel 1. Maar niets is wat het lijkt - en de relatie tussen de Moors en de mensen is nog steeds niet wenselijk. Het lijkt er op dat er een oorlog komt, en iedereen zal een kant moeten kiezen.

In Maleficent (de eerste film) zien we dat de Moor Maleficent helemaal niet zo slecht is als ze leek in de animatie versie uit 1959. Ze leert te geven om Aurora, het kindje dat ze zelf vervloekt heeft, en is uiteindelijk degene die de vloek verbreekt door haar een ware liefdeskus te geven. Maar helaas is niet iedereen ervan overtuigd dat Maleficent een goede kant heeft. Sterker nog, mensen zijn bang van haar en willen haar zo ver mogelijk uit de buurt houden. Hierdoor is ze in Maleficent: Mistress of Evil opnieuw verbittert en wil ze niets met andere mensen te maken hebben. Dit is een logisch gevolg: als mensen iemand op afstand houden en bang voor degene zijn, zal die persoon niet vriendelijk blijven en alles maar over zich heen laten komen. Maleficent heeft een hoop magie in zich, waar ze zowel goed als kwaad mee kan doen. De angst die mensen voor haar hebben, is daarom ook gegrond.

De animaties in Maleficent: Mistress of Evil zijn opnieuw geweldig gemaakt. Veel kleine diertjes, feetjes of planten zijn toegevoegd en maken een kleurrijk geheel. Het geeft deze film van Walt Disney Pictures ook een extra magisch aspect, en dat is natuurlijk wat de meeste mensen naar deze productie toe trekt. Het is prachtig om te zien en je wordt meegesleept in het verhaal en de fictieve wereld.

Maleficent: Mistress of Evil is wel een stuk duisterder dan het eerdere deel. Dit zie je al een beetje in de trailer, maar omdat er in deze film een oorlog uitbreekt, zie je meer gevechten en vallen er ook een boel doden. Het is niet bloederig of heel erg eng, maar houdt er toch even rekening mee dat deze Walt Disney Pictures film niet zo kleurrijk en magisch is als het eerdere deel.

Het verhaal zit goed in elkaar en slokt je vanaf de eerste minuut op. Het blijft een poosje wat onduidelijk wat er precies aan de hand is, en dit zorgt ervoor dat je scherp blijft en nieuwsgierig naar de rest van het verhaal.

Een echte aanrader voor alle fans van Disney, Maleficent, animatie- en avonturenverhalen!

Recensie: Maleficent: Mistress of Evil

Maleficent: Mistress Of Evil