Recensie: Sinterklaas en de vlucht door de lucht RECENSIE

Recensie: Sinterklaas en de vlucht door de lucht

Sinterklaas en de vlucht door de lucht vertelt het verhaal van Floor. Zij zet nooit haar schoen voor Sinterklaas, omdat ze alles krijgt van haar vader wat ze maar hebben wil. Zo heeft haar vader ook geregeld dat ze een luchtballon krijgt. Dit is echter niet haar laatste wens, ze wil graag 1 miljoen chocolademunten, zodat ze een zwembad vol met munten heeft. Haar vader schakelt Sinterklaas in om hem hierbij te helpen. Als Sinterklaas hier niet aan mee wilt werken, wordt hij ontvoert. Zal Sinterklaas ooit nog weer terug in het kasteel komen? En zal pakjesavond gewoon door kunnen gaan?

Sinterklaas en de vlucht door de lucht is een leuke film voor jong en oud. Het verhaal is niet ingewikkeld en daardoor al te volgen voor de jongste kijkers. De spanning zit er ook dit jaar weer in. Zal pakjesavond door kunnen gaan? Het blijft een goed element voor een film over Sinterklaas. Niemand wil dat pakjesavond een jaar overgeslagen wordt, dus je zit op het puntje van je stoel en leeft erg mee in het verhaal.

Al snel blijkt dat Floortje erg veeleisend is. Een leuk karakter, dat zorgt voor spanning. Als ze ook lief voor Sinterklaas is en voor hem zorgt, krijg je ook een ander beeld van haar. Voor de wat oudere kinderen zal dit misschien iets te snel gaan en is de spanning niet heel erg groot. Voor de kleinere kinderen is dit wel voldoende. De film duurt ongeveer een uur en is daarmee lang genoeg om de aandacht vast te blijven houden.

Sinterklaas en de vlucht door de lucht is een goed te volgen film voor jong en oud. Voor de wat oudere kinderen is het misschien iets te simpel en te snel opgelost, maar voor de kleine kinderen is het compact genoeg.

Er zitten ook nog 2 extra’s in de dvd, waarbij er flink gedanst kan worden met danspiet en Coole Piet. De dans is voor kinderen van 4 jaar al goed mee te doen en wordt met enthousiasme ontvangen.

Sinterklaas en de vlucht door de lucht is een leuke film om te kijken in de laatste weken van november. Je zit gelijk in de sfeer van pakjesavond en Sinterklaas. De film zorgt voor een uurtje gezelligheid in huis met ongetwijfeld een danssessie als afsluiter. Leuk om de kinderen zo enthousiast te zien! En zoals altijd blijft de vraag: zal pakjesavond door kunnen gaan!? De spanning stijgt, en we hopen allemaal op een goede afloop.

Sinterklaas En De Vlucht Door De Lucht

1  2  3  4  5

In heel het land is er maar één kind dat nooit haar schoentje zet: Floor. Als zij iets wil, vraagt ze het gewoon aan haar steenrijke vader, de baron. Tot Floor op een dag een zwembad vol chocolademunten wenst. Er is geen bakker die aan deze vraag kan voldoen, en dus is er maar één iemand die nog kan helpen: Sinterklaas. Maar 1 miljoen chocolademunten is ook voor de Sint teveel. Floors vader is woedend dat iemand 'nee' zegt tegen zijn dochter en ontvoert de Goedheiligman met zijn luchtballon. Als de Pieten 1 miljoen chocolademunten voor hem maken, zal hij Sinterklaas vrijlaten. Lukt het de Pieten om op tijd alle munten te maken en de Sint te bevrijden zodat pakjesavond toch door kan gaan…?