Recensie: Ma RECENSIE

Recensie: Ma

Maggie verhuisd naar het kleine plaatsje waar haar moeder vandaan komt. Met haar nieuwe vrienden wil ze drinken en feesten, maar ze mogen nog geen drank kopen. Sue Ann, een passant, koopt drank voor de jongeren en zegt dat ze bij haar thuis mogen komen om lekker rond te hangen. Na een poosje merken ze dat er iets niet in de haak is bij Sue Ann, maar is het te laat om te vertrekken?

Ma is een psychologische thriller, van de makers van de films Halloween en Get Out. In de trailer is al duidelijk te zien dat er iets niet helemaal klopt aan de situatie met Sue Ann, die de kinderen al snel Ma beginnen te noemen. Ze doet leuk en gezellig, maar je merkt dat er iets aan de hand is. Het is alleen lastig te zeggen wát er precies zo vreemd aan haar is. Dit zorgt natuurlijk voor de nodige vragen, wat nodig is voor een goede thriller. Het duurt best lang voor er echt actie komt in de film, en dat is jammer. Je wacht namelijk op een soort uitbarsting, en dat duurt net iets te lang. Wanneer de spanning eenmaal begint, blijft het hangen. Ma is een beetje doorgedraaid, en de jongeren worden hier de dupe van. Maar zij niet alleen! Ook de ouders van de groep tieners die bij haar in de kelder komen om te feesten, krijgen met Sue Ann te maken. Zij hebben namelijk een verleden met elkaar, eentje die Sue Ann niet los kan laten.

Deze film van Universal Pictures heeft meerdere kanten. Hij is soms grappig, soms zielig, soms gewoon lekker onnozel, maar ook best heftig. Er zitten een aantal bloederige en vrij extreme scènes in Ma, en daar moet je tegen kunnen. Er zit geen super bijzonder of mega uitgewerkt verhaal achter, maar je ziet genoeg om te begrijpen wat er gaande is. Dit type film heeft overigens meestal niet een heel uitgewerkt verleden, omdat het anders te lang gaat duren. Dit is ook niet waarom je naar een psychologische thriller gaat, dan wil je gewoon zien hoe het verhaal zich in het heden ontvouwt.

Ma is geen mega goede film, maar best leuk om een keer te bekijken. Ook heeft Universal Studios een alternatief einde aan de dvd toegevoegd, wat ook grappig is om te bekijken.

Recensie: Ma

MA (2019)

1  2  3  4  5

Sue Ann (Oscar Winnaar Octavia Spencer) is een eenzame vrouw in haar rustige stadje in Ohio. Wanneer een tiener haar vraagt om wat drank voor haar en haar groep vrienden te kopen, biedt Sue Ann de kelder van haar huis aan voor de kinderen om te kunnen feesten. Er zijn wel wat huisregels: Iemand moet nuchter blijven. Niet vloeken. Ga nooit naar boven. En noem haar "Ma'. Na diverse feestjes begint de gastvrijheid van Ma in een obsessie te veranderen. Wat begon als een droom voor jongeren wordt al snel een afgrijselijke nachtmerrie wanneer het huis van Ma verandert van de beste plek in de stad, naar de verschrikkelijkste plek op aarde.