Recensie: Childs Play RECENSIE

Recensie: Child’s Play

Wanneer Andy van zijn moeder een Buddi pop cadeau krijgt, denk hij eerst dat deze pop niet meer de trend is van dat moment. Na aandringen van zijn moeder probeert Andy de Buddi pop toch uit. Maar of dat wel zo’n goed idee is? De pop was immers teruggebracht naar de winkel door een klant, omdat hij rare dingen vertoonde en rode ogen had. Eenmaal tot leven gekomen blijkt Buddi van zijn programmering af te wijken. Wat is er mis met deze pop?

Child’s Play is een remake van de Child’s Play film uit 1988. Dat werkte veel nieuwsgierigheid want wat moeten we verwachten van deze remake? Exact hetzelfde, of toch wat anders?

Child’s Play is en blijft een echte Chucky film. Wel is de opzet van deze remake anders. De hele verhaallijn is vernieuwd en gemoderniseerd. Uiteraard blijft de Buddy pop, later Chucky genaamd, moordlustig. De moderne verhaallijn doet de film goed, het is leuk om te zien dat ze Chucky voor de remake omgetoverd hebben tot een soort robot die bij een systeem hoort om alle apparaten in je huis met elkaar te kunnen linken. Aangezien de Buddy pop verkeerd geprogrammeerd is, vat hij allerlei uitspraken verkeerd op en maakt hij gebruik van de gelinkte systemen om verkeerde wraak te nemen. Want Andy is zijn enige echte vriend, en dat mag niemand anders zijn. Chucky ruimt iedereen graag uit de weg.

Het geheel van de film is zeer vermakelijk. Er zitten veel komische aspecten in, en het maakt de kijker zeker aan het lachen. Ook zitten er goede verwijzingen in Child’s Play. Zo kijken Andy en zijn vrienden een Horrorfilm genaamd Texas Chainsaw Massacre. In de scène die in beeld is wordt een man op gruwelijke wijze vermoord en zijn gezichtshuid wordt eraf gevild. Hier lacht de vriendengroep om. Chucky kijkt ook mee met deze film en later in de film zie je Chucky exact dezelfde moord uitvoeren.

De cast van de film was een prima keuze. De film bevat veel uiteenlopende personages en verschillende type mensen met een diverse afkomst. Dat zorgde voor een goede afwisseling. De manier van acteren was erg leuk om naar te kijken, en ondanks er ook redelijk wat jongere acteurs in de film speelden was het niveau van iedereen gelijk. Het karakter van de personages kwam in ieder geval goed naar voren.

Wat wel wennen is, is het uiterlijk van Chucky. Aangezien hij in deze film een kindvriendelijke Buddi pop is. Hij oogt vriendelijk en zacht aan het begin totdat zijn ware programmering boven komt.

Kortom: Child’s Play is een zeer vermakelijke en soms zelfs grappige horrorfilm. Niet heel spannend, maar zeker een goede film voor zo’n anderhalf uur vermaak. Deze remake is absoluut geslaagd en overstijgt het origineel. De vernieuwde film heeft een echte eigen stijl.

Recensie: Child’s Play

Child's Play (2019)

1  2  3  4  5

In Child's Play volgen we alleenstaande moeder Karen die haar zoontje Andy een Buddi pop cadeau doet, die hij liefkozend 'Chucky' noemt. Als er ineens op onverklaarbare wijze doden beginnen te vallen, denkt Andy dat Chucky daar iets mee te maken heeft.. iedereen verklaart hem voor gek, want Chucky is niets meer dan een pop…Toch?

Bekijk hieronder de trailer: