Recensie: A Christmas Hero RECENSIE

Recensie: A Christmas Hero

Jenny werkt bij de brandweer en is helemaal gelukkig met haar vriend Tom. De kerstdagen komen eraan en niets lijkt hun geluk te kunnen verpesten. Totdat de ex-vrouw van Tom zich tussen hen in begint te werken en hun dochter gaat gebruiken als pressiemiddel. Tom is hier gevoelig voor, maar dit is voor Jenny natuurlijk alles behalve leuk. Ze weet niet hoe ze hier mee om moet gaan, want Tom doet in principe alles wat zijn ex wil…

A Christmas Hero is een heerlijk kerstverhaal. Net als veel producties van Hallmark, is er geen grote sterrencast gebruikt en is de film niet mega groot gepromoot. Dat maakt hem echter niet minder leuk, want de film zit goed in elkaar. De acteurs leven zich goed in in hun rollen en zelfs het jonge meisje Sadie, gespeeld door Jaeda Lily Miller doet het geweldig. Ze is de lieve dochter van Tom en je kunt niet anders dan haar een leuk kind vinden. Dat helpt mee om de film leuk en de karakters nog leuker te vinden. Jenny zelf is ook een lieve vrouw, al laat ze zich soms een beetje meeslepen door haar emoties. Tom is lief en zorgzaam, maar dat is niet alleen positief. Hij geeft ontzettend veel om zijn dochter en wil alles voor haar doen, en daar maakt zijn ex schaamteloos gebruik van. Dat is soms frustrerend, want je doorziet duidelijk dat ze gewoon een gemeen kreng is. Daardoor is zij ook de minst leuke persoon in de film.

Omdat de meeste kerstfilms zich afspelen met een dikke laag sneeuw, is het even wennen dat dit niet zo is in A Christmas Hero. Het is natuurlijk niet overal zo dat er sneeuw ligt met kerst, maar toch zien we dit vaak wel in films. Niet dat het vervelend is, maar het is wel iets wat opvalt aan deze film. Dit wordt echter helemaal goedgemaakt met heel veel kerstversieringen die de film in ieder geval heel feestelijk maken!

Doordat Jenny bij de brandweer werkt zie je grappige dingen voorbij komen. Kerstverlichting die in de fik is gevlogen, baksels die mislukt zijn en andere dingen. Ook probeert Tom door de schoorsteen te klimmen, wat nooit goed kan gaan, en hierdoor ongetwijfeld voor een lach zal zorgen. Hierbij zien we wel duidelijk dat er gebruik is gemaakt van computerbeelden, en dat is jammer.

A Christmas Hero is een heerlijke feelgood film over de feestdagen en een echte aanrader voor de kerst fans en de romantici onder ons!

Recensie: A Christmas Hero

A Christmas Hero

1  2  3  4  5

Voor de stoere brandweervrouw Jenny is geen brand te groot om te blussen. Daarnaast heeft zij een bloeiende verkering met Tom. Helaas maakt zijn ex-vrouw Mary het hen onmogelijk te genieten van hun geluk. Zij is vastberaden om Tom terug te winnen en dreigt met nare voogdijrechtszaken. Mary manipuleert Tom dusdanig dat hij, omwille van het zien van zijn achtjarige dochter Sadie, er veel te ver in mee gaat. En wanneer zelfs de kerstman een hartverzakking krijgt vanwege een scene die wordt veroorzaakt in een winkelcentrum wordt het Jenny allemaal te veel. Waarom wil Mary Tom eigenlijk zo graag terug? En zal Tom zich verzoenen met Mary omwille van de liefde voor zijn dochter? Of zal hij ook voor Jenny door het vuur gaan?