Recensie: The Addams Family RECENSIE

Recensie: The Addams Family

Gomez en Morticia willen maar één ding: een ongelukkig leven met elkaar leiden. Helaas zijn er mensen die hen altijd weg willen hebben omdat ze een nogal aparte familie zijn. Daarom besluiten ze naar een afgelegen plek te verhuizen waar mensen hen nooit meer lastig zullen vallen. Tot 13 jaar later vlak onder hun angstaanjagende berg een groot dorp met heel veel vrolijke mensen gebouwd wordt…

The Addams Family bestaat al sinds de jaren ‘60. Charles Addams begon met het tekenen van een serie strips over de familie Addams, een excentriek en bizarre familie. Het is bedoeld als satirische vertoning van het ideale Amerikaanse gezin. Ze leven met monsters en zijn zelf ook niet helemaal menselijk. Er zijn al verschillende televisieseries, musicals en spellen over de bijzondere familie gemaakt. Nu is er een geanimeerde versie met de stemmen van onder andere Oscar Isaac, Chloë Grace Moretz en Finn Wolfhard!

The Addams Family is een grappige film. Zoals je kunt verwachten is het nogal een schok voor Gomez en Morticia als er ineens mensen vlakbij komen wonen, aangezien ze zo ver mogelijk bij menselijke dorpen vandaan zijn gaan wonen om ze te mijden. De kinderen, Wednesday en Pugsley, vinden het vooral erg interessant om kennis met mensen te maken. Wednesday wil naar school in het dorp, zodat ze daar kinderen ongelukkig kan maken. Ze doet haar best om anders te zijn dan haar familie, want ze vind het saai om precies zoals zij te zijn. Hierdoor doet ze dingen om haar moeder te shockeren, zoals een roze unicorn clipje kopen en te dragen als ze het huis in gaat. Wat vreselijk, vind je ook niet?!

Omdat The Addams Family gebaseerd is op strips en bestaande films en dergelijke, is niet alles even vernieuwend. Zoals bijvoorbeeld de loslopende hand, Thing, die rondloopt en met enige regelmaat piano speelt. Dit is niet erg, want het is juist leuk om deze dingen terug te zien komen in de film, vooral als je bekend bent met de oude strips of series.

Er zitten leuke woordgrappen in deze film. Omdat de familie het tegenovergestelde is van de meeste andere gezinnen, zeggen ze dingen als: ´Schop je vader nog een goede nacht´, ´Maak het jezelf ongemakkelijk’ en ´doe je slechtst vandaag!´ Dit zijn grappige toevoegingen aan de film.

The Addams Family is een vermakelijke film, maar geen absolute must see. Er wordt een apart soort humor gebruikt in deze film, en daar moet je echt van houden. Zo niet, zul je er waarschijnlijk niets aan vinden. Dit is gewoon een vermakelijke film met een aantal goede lachmomenten.

Recensie: The Addams Family

The Addams Family

1  2  3  4  5

Is jouw familie vreemd? Echt niet! The Addams Family is terug in de allereerste animatiefilm over deze grappige griezelfamilie. Na het zien van de bijzondere, bizarre en gekke Addams Family is jouw eigen familie lang niet zo vreemd meer.

Bekijk hieronder de trailer: