Recensie: Jumanji: The Next Level RECENSIE

Recensie: Jumanji: The Next Level

Na de succesvolle remake van Jumanji uit 2017 kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. In The Next Level keert het groepje terug naar het spel, maar het spel is niet meer zoals het was. Ze belanden in een nieuw level, in een nieuwe omgeving en met nieuwe krachten en zwaktes bij de personages.

Op het eerste gezicht klinkt Jumanji: The Next Level als meer van hetzelfde. De grootste vraag is natuurlijk of de film origineel blijft. Gelukkig is dit ontzettend goed gelukt. Het concept van Jumanji hebben ze weten te behouden en ook alle goede dingen aan de film. Echter, door middel van wat nieuwe castleden, plottwisten in het verhaal en een nieuwe spelomgeving is de film vernieuwend genoeg en daardoor een geslaagde opvolger.

Dit vervolg kent grotendeels dezelfde cast, namelijk 'The Rock' Dwayne Johnson, Kevin Hart, Karen Gillian en Jack Black. Dit viertal heeft humor, een uitmuntende timing en een flink portie zelfspot. Ze zijn overtuigend als altijd en de humor blijft vermakelijk. De humor in de film bouwt vooral op tegenstellingen tussen jong en oud, man en vrouw. Met name Kevin Hart doet hier zeer goede imitaties en Jack Black met zijn vrouwelijke trekjes blijft nu eenmaal hilarisch. Er zit duidelijk minder actie in deze film en hierbij is het ook lastiger, aangezien de gamekarakters ons al bekend zijn. Het is daarom een briljante zet van de makers om een aantal nieuwe castleden te verwelkomen, waaronder Danny Glover, Danny DeVito en Awkwafina. Over hun rollen in deze film kunnen we weinig verraden, maar dit is zeker de beste zet van de makers om de film vernieuwend te laten zijn. Het heeft een leuk effect op de dynamiek van het groepje dat we al kennen. Met name het verhaal tussen Danny Glover en Danny DeVito is hartverwarmend en zorgt voor het wat meer gevoelige stukje in de film, zoals we in het 1e deel het liefdesverhaal hadden.

Jumanji: The Next Level is voorspelbaar, maar vermakelijk. De hele film kijk je van begin tot eind met een grote glimlach. De film is wat betreft deel 1 nu weer meer van hetzelfde, maar dat is absoluut geen probleem. Enige minpunt aan de film zijn de karakters in de echte wereld. Hier is te weinig aandacht voor en eigenlijk hangen ze er maar een beetje bij. Zij missen overtuiging en de geloofwaardigheid dat ze echt vier vrienden zijn.

In ieder geval eindigt de film met een sterke hint naar een 3e deel. Dit lijkt mij zeker het naar uit kijken waard!

Recensie: Jumanji: The Next Level

Jumanji: The Next Level

1  2  3  4  5

De hoofdpersonen van Jumanji: Welcome to the Jungle keren terug in Jumanji: The Next Level, maar het spel is veranderd. Als de groep naar Jumanji terugkeert om één van hun vrienden te redden, ontdekken ze dat niets is zoals ze het hadden verwacht. Om te ontsnappen uit het meest onheilspellende spel ter wereld moeten de spelers gevaren trotseren in diverse gebieden, van dorre woestijnen tot aan besneeuwde bergen.

Bekijk hieronder de trailer: