Recensie: Huisvrouwen bestaan niet 2 RECENSIE

Recensie: Huisvrouwen bestaan niet 2

Na de succesvolle eerste film uit 2017 kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. Nu, met Huisvrouwen bestaan niet 2, volgen we opnieuw Loes, Gijsje en Marjolein bij de verschillende fasen in hun leven en de verwachtingen, verplichtingen en dromen die ze ieder hebben.

Iedere vrouw in deze film stoeit met iets anders. Zo is Loes op zoek naar liefde. Marjolein heeft haar liefde allang gevonden, of toch niet? Gijsje worstelt meer met het vinden van een balans tussen liefde, gezin en carrière. Al met al zijn het herkenbare thema’s voor iedere vrouw (en de mannen die bij deze vrouwen horen) en je zou zeggen dat de film hiermee een mooi plot creëert voor een 2e deel. Daarbij kent de film een mooie cast met Loes Luca, Eva van de Wijdeven en Jelka van Houten als moeder Loes en haar twee dochters. De mannen in de cast zijn ook goede acteurs, zoals Leo Alkemade en Kay Greidanus. Hier en daar zien we ook wat leuke BN’ers in prima gastrollen.

Echter, ondanks dit alles is Huisvrouwen bestaan niet 2 absoluut geen succesvolle film. Zo is de film erg voorspelbaar, en zelfs voor een romcom kan dat soms té zijn. De film bestaat uit telkens vrij korte scenes die van de hak op de tak overgaan in de ander. De film voelt hierdoor vrij rommelig. Alhoewel er toch nog vrij regelmatig wordt gelachen bij de film, blijft de humor prima (niet meer, niet minder). Het grootste nadeel van Huisvrouwen bestaan niet 2 is Marjolein, toch wel de hoofdpersoon in deze film. Haar karakter is het best te beschrijven als sneu en het is moeilijk om je in te leven in haar vreemde gedachten en gevoelens. Haar verhaallijn staat het meest in de spotlights, wat jammer is want het is degene waar we ons het minst mee identificeren. Hoe kan het dat deze vrouw in een relatie is met een man waarmee ze drie kinderen heeft, maar waar ze nog nooit “ik hou van je” tegen heeft gezegd. Het klinkt allemaal vrij ongeloofwaardig. De verhaallijn van Gijsje is gelukkig een stuk interessanter, maar helaas laat de film deze minder naar voren komen. Jammer dat de makers deze keuzes hebben gemaakt en hiermee de kansen laten liggen om van deze film een echt succes te maken.

Waar deel 1 vernieuwend en origineel was en een leuke film was door de romantiek en humor, blijkt dat Huisvrouwen bestaan niet 2 helaas geen succesvolle opvolger.

Recensie: Huisvrouwen bestaan niet 2

Huisvrouwen Bestaan Niet 2

1  2  3  4  5

In Huisvrouwen Bestaan Niet 2 worstelen onze drie vrouwen lachend en vloekend ieder met hun eigen moeilijkheden die bij hun levensfases horen; de verplichtingen, verwachtingen en chaos. We volgen Gijsje (Eva van de Wijdeven), Marjolein (Jelka van Houten) en Loes (Loes Luca) die ons, net als in het eerste deel, met een flinke dosis humor meenemen in hun zoektocht naar de antwoorden op verschillende herkenbare levensvragen. Huisvrouwen Bestaan Niet 2 is dé feelgood film van de feestdagen en draait vanaf 12 december in de bioscoop.